2014. április 23., szerda

Többismeretlenes egyenlet










      Mikor és hogyan lesz nékünk gyerekszobánk?












Kezdésnek jöjjön a no1. pocakzene, ami egyben relaxingolós zene is (Apa egyszer már lefordította a szöveget, egyenlőre keresem, hogy hova mentettem el, remélem megtalálom és akkor frissítem a bejegyzést):



El sem hiszem, kb 10 perc és meg is találtam:

A zene Loreena McKennitt, nekünk a képek és a köztük lévő szöveg is nagyon fontos, ezt fordította Apa:

 A nap fia vagyok, észak éjféljének sötétjéből jövök, Szibéria völgyeiből,Szibériából, aminek a Szabír Türkjeinktől ered a neve. Jóval Jézus előtt (én vagyok, aki az első városállamokat építette - a szerk.) lóháton keltem át a sötét erdőkön, ahol a szelek megrepesztik a vasat. Meleg lélegzetet hoztam nemezsátram mélyéről. Én vagyok az aki vasat olvasztott Ergenekonban, én vagyok az, aki először nyergeltem meg a lovat. Ha azt mondod a civilizáció a lóval kezdődik... akkor a civilizáció velem kezdődik. Számos akadályt küzdöttem le lóháton: vad, áradó folyókat, nagy hófödte hegyeket és a kínai Nagy Falat. A világ királyainak parancsoltam napkelettől napnyugatig. Én neveztem el az Alpokat és a Balkánt nyugaton. Majd '5000 éve a Tanri hegység hűvös völgyeiben. Én vagyok a Göktürk... aki a neveteket adta nektek, aki nemzetté tett benneteket Ujgurokat, ez az aki én vagyok. Én vagyok aki ellovagolt Rómába... és megalapította Magyarországot, és akinek a nevét az egész világ ismeri. Én vagyok Attila a nagy hadvezér, rólam regélnek a Duna mentén 1400 éve. Én vagyok Timur, én vagyok Dzsingisz, én vagyok, aki dacolt az egész világgal. Ha mások jegyezték is le a történelmet, én voltam az, aki csinálta......
  
Ez a bejegyzés Apának íródik, tulajdonképpen ez egy haditerv a továbbiakra, miként haladjunk, hogy értelem is legyen.

Adottságaink:

Kockaház L alakban hozzáépített konyhával



Gyerekszoba szükséges hozzávalói (ismeretlenek):

Nappaliban dolgozósarok kialakítása




Nappaliban varrósarok kialakítása - ez azért szükséges, mert nem csak egy sima varrógépem van amit csak úgy előkapok egy tatyóból, hanem varrógép asztalom van,  a varrógép asztalba süllyeszthető, úgyhogy akkor egy sima -pl. író asztalként funkcionál.

Nappaliban sok tároló a könyveknek -itt legfőképp a kihasználatlan falunkra gondolok ahol a fürdő és háztartási ajtaja van

 A 2 sarokba menne 2 fehér lack polc, az ajtók fölé faltól falig nyitott polcok lesznek, a kérdés már csak az, hogy 1 vagy 2 sor nézne ki jól. Elsőnek veszünk 1 sort, aztán majd meglátjuk....
Most néztem meg a honlapot, hát úgy néz ki, hogy dugába dőlt a tervem, mert mind2 terméket úgy néz ki hogy fehérben megszüntették, feketében meg nem biztos, hogy kell, sőt.... :-((((((

A fent felsorolt dolgoknak csak akkor van hely ha a jelenlegi rusnya és böhöm nagy ülőgarnitúrát egy sarokra cseréljük kisebb dohányzóasztallal.



Nehézségek:

3 ablak, 6 ajtó a nappaliban, mert innen nyílik az összes helyiség (2 szoba, konyha fürdőszoba, háztartási + egy nem használt bejárati ajtó)Az egyetlen egybefüggő falon -ami a 2 szoba között van- lesz a kandallónk, tehát ide nem tervezhetünk szinte semmit, egyedül a TV fog ide kerülni, az is a falra a kandalló mellé nagy valószínűséggel.

Megoldás:

A bejárati ajtót megszüntetjük, beteszünk egy ablakot a másik sarokba és a következőképpen fogjuk berendezni:

Sorrend: varrógép, az egyik könyvespolcunk az ajtó elé, íróasztal. Az íróasztalon még dilemmázunk, hogy sarok é vagy sima asztal legyen. Apa nemsokára iskolába is fog járni, úgyhogy szükség lesz az asztalra sűrűn.






Van asztali számítógépünk, annak a házát el kell tüntetni a madzagtengerrel együtt amit szívből utálok, 2 nyomtatónk van, azoknak a könyvespolcon lesz helyük. Esztétikusabb látvány lenne, ha a varrógép helyet cserélne az íróasztallal, mert akkor a sarokkanapé takarná egy kicsit de az íróasztal lesz nagyobb használatban, így a varrógép megy büntibe a sarokba. Arról nem is beszélve, hogy így filmet is tudunk nézni online ha úgy van, márpedig én szinte csak a gépen szoktam filmezni, mert akkor sosincs- máskor se nagyon - semmi számomra érdekes a tévében amikor a gyerek alszik.

Összegzés, sorrend ahhoz, hogy végre legyen gyerekszobánk:

1. kandalló (azért ez áll az első helyen, mert meleg nélkül cseszhetjük az egészet, szóval minden listán ez az első jelenleg)
2.sarokkanapé
3. íróasztal eladása, helyette másik vásárlása - a székkel itt bajok lesznek, mert Apának még nem mertem mondani, hogy nem szeretnék forgószéket a nappaliba....... Ez jó meccs lesz, remélem megoldjuk
4. könyvespolcok beszerzése

 innentől kezdve megy minden, mint a karikacsapás: varrógép ki, könyvespolc ki, gyerekszoba hirtelen felindulásbeli berendezése.

Tőlem ennyire futotta, remélem ez egy megvalósítható tervecske. Jó lenne 3D-ben látni, egyszer már tényleg felfedezek egy programot, hátha az segít nekünk az elképzelésben. A silány rajzokért Ica vagyok... boccs, magunknak csinálom őket, de tényleg, azért szúrogatom be őket, mert így egy csomó szájtépést megspórolok.

Aki az Ica vagyok boccsot nem értené: 7:28





 
Eszméletlenül sokat lehet röhögni ezen a filmen. Nagy kedvenc, nem lehet megunni. Annyira nagy,  az egyik barátnőmnek van egy kolláganője akit CsáIcának hívnak.

Vissza a témához:

Túlzsúfolni nem szeretnénk a nappalit (de túl lesz -ez a fájdalmas igazság), igyekszem majd a nagy könyvespolcra elrejteni dobozkákban a nem mindennapi dolgokat, a nyomtatókra is már kifundáltam valamit. A varrós cuccok is szigorúan elrejtve lesznek tárolva, szeretnénk megtartani azért a nappalis fílinget. Úgy vagyunk vele, hogy elegendő négyzetméterünk van ahhoz, hogy minden elférjen, más sokkal kisebb helyen is meg kell hogy oldja hasonló problémáit.  Lerekeszteni, falakat átvariálni nem szeretnénk, pénzünk se nagyon lenne ilyenekre,próbálom kimaxolni a tereket. Inkább legyen több gyerek egy nagy szobában, mint külön külön lyukakban.

Egyedül az előszoba kérdés nyitott még, azzal kapcsolatban meg úgy döntöttünk, hogy a terasz egy részt fogjuk beépíteni, valószínűleg akkor amikor a tető javítását csináljuk.

Rémálomszerű ami esős időben nálunk zajlik...... Az egy dolog, hogy behozzuk a konyhába a koszt, de még napjában többször keresztül is kéne rajta menni, szóval ha ilyen koszbehozás előfordul akkor azonnal söprögetni,  felmosni kell, hogy ne hordjuk szét a házban....... Több gyerekkel el sem tudom képzeli.... Arról nem is beszélve, hogy a táskát, kabátot csak a konyhaasztalra és székre tudjuk aggatni hirtelen amikor hazajövünk, cipőlevétel után a cipővel egyetemben el kell mindent pakolni...., de még ezek után is a kandalló az első, természetesen.

Igazából ezek minimális átalakítások, mégis oly távolinak tűnnek.

PS: Arra is odafigyeltem, hogy minden meglévő bútorunkat fel tudjuk használni (max. átfesteni kell), hogy az ülőgarnitúrán kívül másra ne kelljen költeni.

Csináltam már képeket az eddig megvalósított dolgokról, csak sajna a mi kis nyomi fényképezőgépünk nagyon nem adja vissza a valóságot és ezen nagyon elkenődtem. :-( Annyira örültem, hogy ilyen jól sikerült a szoba és most nem tudok róla egy értelmes bejegyzést készíteni a képek miatt.

Képek forrása: Pinterest, Ikea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...