2014. október 1., szerda

Helyzetjelentés

Az utcafronton szépen nő a menta. Eleinte megvolt a bajom a folyófűvel, az összes mentát lehúzta a földre, pedig hetente 2 órát molyoltam az eltávolításával, de megoldottam ezt a kérdést egy kis gyomirtóval és egy húsfogó csipeszre ráapplikált szivacsdarabbal. A menta ennek ellenére még mindig inkább a földön érzi jól magát, így nagy bánatomra nem nőtt fel a kerítés alapjának a tetejéig. Mondjuk ez is nagy teljesítmény, mert 4 hónappal ezelőtt 10 centisek voltak.



Nem tudtuk elképzelni, hogy miért dől le állandóan az ólban a fa... Hát ezért.... Amikor fingik egy lepke...


Ha már fa: a hétvégén bekerült a másik ólba a fa ami hétvégén lett hasítva. Mindig szeretnénk előre venni fát, de sosem sikerül nyárnál előbb megszerezni, de mázlink van, mert Édesapámnak van egy barátja aki bérfűrészel tüzépeknek és általa szoktunk venni családilag egy kamionnyi CSONTSZÁRAZ szálfát, amit édiapubari felfűrészel kályhaméretre. Persze nem egy kamionnyi fát tüzelünk el egy szezonban, mi most ebben a szezonban 40 mázsát kaptunk ajiba, nagyon köszönjük. A szállítás egy kicsit macerás, mert 70 km van köztünk és a felfűrészelt fa között, ezért Édesapám nyaranta mindig Hiace-ufu kombival jön, mindkettő megbuggyantva fával. Idén is volt 3 kanyar. A következő szívás a hasítás. Mivel nagyon száraz, nagyon nehéz hasítani. Akkora fejsze kell hozzá amit én nem szívesen emelgetnék egy-két pótnyéllel, mert hamar törik. De inkább legyen kemény és száraz, mint tüzépmelós által slagolt.

Egy ilyennel hamar meglennénk:


A konyhakertet is elkezdtük kiganézni, izgatottan várom, hogy mikor lesznek kivéve végre a tuskók, hogy szomszéd bácsi jöhessen szántani. Kiszedtem a céklát, répát, a petruska egy részét, már csak a paprika palánták vannak. Ez lesz az első és az utolsó szántása is egyben, mert utána egyből nekiesek az ágyásoknak. Meg kell bontanunk a kerítést és egy loncot le is kell hámoznom róla, hogy beférjen de megéri, mert nem kell 2 napig ásni 3 embernek.
Már gyűjtögetem a virágokat is az konyhakerti ágyásokba, a zöldséges ágyások és a pihenősarok is meg vannak tervezve. Hétvégén ha minden igaz akkor hozunk egy utánfutónyi téglát :-) mimást? haha - Édesanyáméktól, hogy elég legyen a szegélyeknek. Ha nem elég akkor még egyet, aztán meg még egyet, hogy legyen itthon :-)

Trágyázósan gazolós bérmunkások a szomszédból......


.....6 db libuska személyében akiket Tündérbogyó szíve szerint egész nap kergetne. Eddig csak a kerítésen dobáltuk nekik a hammát, most átengedtük őket, a kerítés alját egy kicsit megbontottuk, hogy át tudjanak bújni. Még ismerkednek a tereppel, eléggé bátortalanok ami szerintem hamar el fog múlni.
A képen látszik, hogy egy tuskót elkezdtem kivágni, de abba is hagytam, mert ez tényleg nem nőnek való, de azért megpróbáltam.

Nagyon örülök ennek a jó időnek, remélem még sokáig élvezhetjük. Tündérbogyónak előkerültek a susogós mackói nackói. Megmondom őszintén, hogy már vártam, mert általuk eléggé lecsökken a mosandó nacik száma. A susogóst felhúzom a benti cicára vagy harinnyára,  mielőtt bejövünk akkor az ajtóban levesszük, kirázom belőle azt a tonna homokot, füvet, földet, gazt amit az udvaron összeszedünk, félrerakom, majd legközelebb amikor kiegyünk akkor újra felhúzzuk. Egyéb iránt nem szeretem az ilyen nadrágokat, de a koszt sem szedi annyira mint egy pamut, hamar szárad, nem tapad oda a másik nadrághoz, szóval remek itthoni viselet... csak az a susogás ne lenne....

A fürdőszobát még mindig nem meszeltük ki, pedig nagyon aktuális lenne. A kandallóval is csak vekengünk. Volt már 3 emberke akivel beszültünk, valaki eljött és horror árat mondott (vakolt cserépkályhára ami ugye hibás elemekből van 570 + falbontás + szobabeton + festés...), a másik kettő kétféle kéményt ajánl, szóval megvan a gond. Az első lépés egy megfelelő átmérőjű szerelt kémény, mert kiderült, hogy ez egy 14 kW-os kandalló betét és ha ezt bélelt kémény nélkül berakjuk akkor 2 hét múlva ismét lángolna a kecó azt meg ugye senki nem szeretné. A másik meg, hogy meg kell oldani a kandalló szellőztetését, mert ha csak a nappalit fogja fűteni akkor felejtsük el, hogy ott tartózkodjunk, mert a 35 fok lesz az alap. Hátra kell 2 luk felűre ahol a meleg levegő távozik a két szobába csűvel, alulra dettó,csak ott meg a hideg levegőt szívja. Nem úszom meg az ipariflexes portengert :-(((((((

Ilyesmi lesz, csak alul is lesz fatároló. Felül a menyó és a kandalló között lesz 20 centi, de semmilyen cső nem fog látszódni, nyugi!


Volt víruscunami is. Apa hazahozott valami nyavalyát, 3 napig nyomta az ágyat, majd Tündérbogyó aludt át egyet telibe lázzal, következő nap meg semmit...Aztán jöttem én, kihordtam lábon. Ez ilyen.

Biztos történt még valami izgalmas, de most ennyi jutott az eszembe.

3 megjegyzés:

  1. Ja, a víruscunami óta 20 cm-es ágyrészen alszok, ugyanis Pocikát nem lehet kirobbantani a nagyágyból se nappal, se éjszaka nem hajlandó a kiságyában aludni. Még a pelenkázó részén sem hajlandó tartózkodni. Eddig túl szép volt, mert még altatni sem kellett, csak beraktam, szép álmokat kívántam neki, betakargattam és ott lehetett hagyni egyedül a szobában. Na ez most megszűnt, Tündérbogyóval közös fetrengés, majd tyutyujgatás és talán fél óra múlva elalszik...

    VálaszTörlés
  2. Jó sok munkán vagytok túl, nekünk is van még bőven. A húsz centi még éppen elég, 6 éve így nyomom, de te el lettél kényeztetve, így megértem, hogy "többre" vágysz.;) Gyógyulást Tündérbogyónak és tartsa meg régebbi szokását.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remek:) Volt időm azt átszokásra, mert már egy ideje játssza azt, hogy csak azért kel fel este 11 körül, hogy berakjam a nagyágyba, úgy látszik, hogy ezt állandósult. Felöltöztetni sem lehet a pelenkázón, mivel az is a kiságy része.. Még mindig nagyon szörcsimanó, próbálom megszüntetni kisebb nagyobb sikerrel...
      Már nagyon várom a rózsás kertedet!!!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...