2020. szeptember 15., kedd

Textil frissítés pár bútor cseréjével egybekötve

 

Almácska szobájába végre sikerült gyerekszobába illő, de mégsem gyerekszobás párnahuzatokat venni, a  hálószobában lecseréltük az ágyat és vettünk még egy MALM 6 fiókos komódot.

Az volt a terv, hogy a 2 fehér komód egymás mellé kerül az ággyal szemben, de az IKEA menet közben megváltoztatta a gyártást, így - szerintük - minimális változás történt a MALM sorozattal. Amikor szereltem össze már nem tetszett, mert emlékeztem, hogy ennek nem így kéne kinézni, majd kb a felénél rájöttem, hogy a régieknek süllyesztett lábazata vasn, az újaknak pedig egy síkba esik a lábazat a fiókokkal. Ez eredményez egy csúnya fekete csíkot is. Egyáltalán nem tetszett, pláne azért nem, mert a hálószobai bútorok mind süllyesztett lábazatúak, ez az egy nem és ez bántja az én kis szemecském. Felhívtam az Ikeát, hogy ki tudnának-e cserélni 2 elemet, hogy ez is ugyanolyan legyen ,de természetesen nem tudtak segíteni. Pár évvel ezelőtt ez még nem okozott volna gondot, így kénytelen voltam 2 különböző falra rakni a szekrényeket. Maradt az eredeti felállás és a nagy szekrény mellé került a szerintem szebbik komód. 
Nagy tipródások után az ágyat is lecseréltük. Nem volt szándékos, hogy így kifehérítettem a szobát, szerettem volna, ha megmarad a nyír szín, de már nagyon rég nem lehet MALM ágykeretet kapni nyír színben. Valamennyire a fa polc kiegyenlíti a nagy szekrényt és az álló komódot színügyileg, de a nyír lett volna az igazi. Azért cseréltük le, mert sajnos az alacsonyabbik keretünk volt ami alá nem lehetett fiókot venni, így rengeteg tárolóhelytől estünk el és eléggé macerás ebben a szobában egy 2 méter széles ágy alját kiporszívózni, felmosni, mert az ablak felőli oldalon nincs akkora hely, hogy alá tudjam dugni rendesen a porszívót és a felmosót. Tartottam attól, hogy be fognak dohosodni a fiókban a textilek, ezért vettem silica géles macskaalmot, azt beleraktam kis zsákokba és bedobtam a fiókokba. Szerintem működik, mert az előző telekben a rattan kosár is csak úgy üresen képes volt bepenészedni a fal mellett. Az újba is dobtam, azzal sem volt előző télen semmi baj, pedig most tele van plédekkel. Mondjuk csapadék sem volt nagyon....




 Balra új, jobbra régi.

Évek alatt összegyűjtögettem pár natúr és fekete-fehér mintás díszpárna huzatot, ami a képek alapján igazán indokolt volt :-)

Zárójelben megjegyezném, hogy a nappaliba is jutott belőle....khm..

A madáreleségből kiszóródott búzát a diófa alatt meghagytam, hogy majd le tudjam aratni, nemrég az is vázába került.


Almácska nyáron volt kreatív táborban, akkor elkezdett temperával "plecsnis" alkotásokat készíteni és csinált nekünk a nappaliba egy szürke fehéret. A fénykép nem nagyon adja ki, hogy milyet mutat és a súlya sem látszik :-) Ha 2 nagy tubus tempera nincs rajta, akkor egy gramm sem. Nagyon imádom, ahogy próbálja Ő is kivenni a részét a dekorációból (is).




A hálóba pedig egy bordósat készített.

 

Almácska a szobájába ezeket a párnahuzatokat választotta:


Kezdi belakni a szobácskáját, az ágy előtti polcon mindig nagy élet zajlik. Nagyon szereti berendezni a mini állatkák otthonait.


Az otthontanulós időszakban nagyon jól jött a nagy "íróasztal". Piszok szerencsénk van a tanító bácsijával. Egész karantén alatt minden nap 2 órát foglalkozott a gyerekekkel Zoom-on. Mivel csak 12-en voltak egy osztályban, két csoportra bontotta Őket és mindkét csoportnak leadott 2x1 órát.


A kiskonyhától is megváltunk, ismét véget ért egy korszak. A helyén egyenlőre csak egy szék van, de sokkal nagyobb hasznát vesszük mint a konyhácskának, ez legalább használva van. Azért nem váltam meg ezektől a konyhai székektől ( a párja a hálóban van), mert az étkezőasztalunk 8 személyesig bővíthető és akkor szükség van rájuk.




1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...