2020. szeptember 9., szerda

Kerti körkép - 2020 nyár

Túl sok kép nem készült idén a kertről, igazából csak ismételni tudom magam, mert idén nem telepítettem semmit. A diófa alatti hortenziák nagyon szépek lettek és a rózsák a nagy ágyásban is nagy kedvencek. A kutyik elég sok mindent kipisilnek,de ez nem volt nagy meglepi.



Végre vettünk a diófa alá egy garnitúrát. Imádtunk itt ücsörögni nyáron.










A konyhakertbe idén nem ültettem semmit, "csak" méhlegelő volt és a bogyósok. Az ágyásokból ki szerettem volna venni a geotextilt és felrotáltatni, mert kőkemény volt a föld, de amire leesett az első eső május végén akkor már nem volt értelme. Viszont szerintem ápolatlanul is remekül néz ki. Tavasz óta rendületlenül virágzik. A tarack is kezdi visszahódítani a konyhakert bal oldalát, fogalmam sincs, hogyan irthatnám ki a növények közül. Leginkább sehogy:-( Még nem tudom, hogy mihez kellene kezdeni, mert hogy az összes növényt ki nem ásom az is biztos. Tavasszal tervben van a főutak mellé egy alacsony szegély, hogy a macskamenta ne nőjön ki folyton az útra és kulézni is szeretnék, mert ha ilyen nyaraink lesznek akkor nem igen lesz zöld füvecske az utakon.







A préri ágyásom - még mindig nagyon imádom.









Készült egy kis utacska is a diófától a konyhakertig.

 A kutyakennel előtti részt is leterítettük kuléval ahol a kis diófa és bokorfa (ami egyébként egy magyar kőris) hatalmasat nőtt, már rá sem fér a fényképre.

Az ólak elé is kerültek nagy ládákba növények, ők is nagyot nőttek. Árvalányhaj, pompás varjúháj, boróka, kasvirág és díszgyertya került beléjük, köztük fehér rózsával, tűzesővel, ernyős verbénával. Idén nem is vettem egynyárit, megmondom őszintén nem is hiányzott. A dézsába ültetett évelők, kisebb növésű cserjék, örökzöldek is lehetnek változatosak, ha nem csak a virágzatra, hanem a lombozatra is fordítunk egy kis figyelmet ( érdekes levélformák, színes lombú cserjék).





A gyümifák is kezdenek összenőni. Az almák mér meg is tették. Sajnos a meggy és a szilva csak harmadjára sikerült, azért vannak úgy lemaradva. Van egy kedves ismerősöm, ő minden tavasszal bonsaiosítja az almákat, hogy ne nőjenek ki a világból.

A kutyik miatt kellett csinálni egy kis kerítést, mert mindig keresztül rongyoltak az ágyáson a macskák után. Tök jól néz ki. Egy a baj vele - átférnek alatta a kutyák..... elvileg ki lett centizve, csak azzal nem számoltam, hogy a szomszéd betonozása a mi földünk alatt is folytatódik még vagy 30 cm-en keresztül, így nem tudtuk leverni olyan mélyre amennyire szerettük volna.

Látványosan szenvedő pumikutya. Almácska mamánál nyaralt én meg nem labdáztam vele annyit amennyit ő szeretett volna, pedig még a labdákat is összegyűjtötte, hogy ne keljen keresnem :-)

A bejegyzés végére kiderült, hogy mégis történt pár dolog a kertben. Őszre a kocsibeállót szeretnénk kicsit csinosítani, remélem, hogy lesz rá idő. Egyszer csak eljutunk oda, hogy kívül-belül megszépüljünk. Legalább már bent a konyha kivételével kész vagyunk. A kerttel csak azért nem vagyok megelégedve, mert a ház annyira csúnya kívülről, hogy ránézni sincs kedvem, de majd 3 év múlva talán .... :-)))

3 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy végre jelentkeztél. Én is azt hittem, hogy befuttattam lizinkával, s nem nő oda semmi illetéktelen, hát nőtt. Ennyit a gyomokról, a rossz helyen előbújó fűről, no és a kutyikról. Gondolom nem vigasztal, hogy nálunk is ez van.Jó volt látni a kerted, s a kiülő rész nagyon mutatós lett a ládákkal is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Volt emlékem a kutyikról, nem ért váratlanul, már gyúrtam rá és próbáltam elengedni.

      Törlés
  2. Nagyon tetszik a szemlélet, ahogyan éltek, alakítjátok az otthonotokat, kerteteket!
    Gratulálok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...