2020. szeptember 8., kedd

Kutyakennel raklapból az új lakóknak




Régi új kutyáink lettek  tavaly november végén - Titok és Csibész. Titok 11 éves pumi a Hortobágyról, Csibész kb 15 éves keverék az út széléről. Édesanyám eladta a házát, így a kutyák hozzánk költöztek. Nézegettem a neten kutyakenneleket, de egyik sem tetszett igazán ami igen az nagyon drága volt, így úgy döntöttem, hogy kérek a kertészetből raklapot, veszek faanyagot és megcsinálom magam.
4 vagy 5 teljes napon keresztül fúrtam faragtam, elköltöttem 70 000 Ft-ot fára és bitumenes hullámlemezre, soha többet nem csinálok ilyet egyedül.


 Apa nem tudott segíteni mert szeptember elején elvágta az ujját (eret, inat, ideget, izmot, mindent sikerült, a csont és csonthártya is sérült) 4 x műtötték, 2x volt 1 hetet a szeptikus osztályon, februárig volt betegállományban. Tavaly ősszel 1,5 hónapon keresztül minden napunk első felét -sokszor háromnegyedét a János kórházban töltöttük. Vagy kötözésre jártunk, vagy látogatni jártam, mert bent feküdt. Könyékig tartógipsze volt, én voltam a sofőr is, a telephelyünket ideiglenesen áthelyeztük a János kórházba, onnan próbáltunk mindent intézni, irányítani a dolgozókat. Nem volt egyszerű, de szerencsére a nehezén túl van. Sajnos már sosem fogja úgy használni a bal kezét ahogy kellene, nem tud vele fogni, alátámasztani, mert a sok farigcsálásnak az lett a vége, hogy ki kellett venni a középső ujjpercet és fixre megcsinálni az ízületet.

Szóval kutyakennel. Volt itthon pár palló amit a padlásra vettünk a szigetelés tetejére járkálni, de nem mertük felvinni, mert a nyáron belement az erdei hangya, eszméletlen mennyiségű tojást raktak le bennük. Kiirtottam őket, de akkor sem szerettem volna ha ez felkerül a padlásra, mert sosem lehet tudni. Anno kb 20000 Ft volt.
 Ingyen raklap:


A kiszemelt terület:

A bodzát rendesen visszametszettem a sarokban, hogy a tetőszerkezetnek ne legyen útjában, a kis diófáról csak pár ágat kellett levágni.
 Miután nagyjából beszinteztem a pallókból csináltam meg az alapot. ezekhez lett hozzárögzítve a raklap.

 A raklapokat ideiglenesen összekötegelőztem.


Azután jött a neheze. A tartóoszlopok is az itthoni pallókból készültek, vettem 20 cm-es colos deszkát a magasításhoz, mert a Titok gond nélkül átugrotta volna és a szerkezet stabilitásához is sokat hozzátett.


A sarkokba is került külön merevítő, a raklapok illesztésénél a tuskókat tetőléccel fogattam össze.
 Természetesen az ajtó is raklapból készült, csak levágtam róla a tuskókat.


Inkább birkaakol lett a végeredmény mintsem kutyakennel, de a kutyák sem állnak messze a birka kinézettől:-)



Rusztikus kutyaól is készült belülről leszigeteltem és a nyílásra is felcsavaroztam egy csíkokra vágott lábtörlőt.


Mára a fák színe elég jól összeért és egy lazúrozás biztos, hogy jót tenne az egész komplexumnak. A fűnek indult gaz eléggé ki lett taposva, így nyáron ide is terítettünk kulét.



A kutyulik nagyon jól érik magukat, Titok labdamániás, Almácska ügyesen megtanította. Csibész szerint semmi értelme, hogy dobálgatjuk neki a labdát, ő csak azt élvezi, hogy megszerzi a Titoktól,de visszahozni már nem buli.

Birkanyírás előtt:


Birkanyírás után:



2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes és bátor voltál így nekiállni egy kennelnek :) Édik a kuttyok szőrrel és szőr nélkül is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Igazából magam sem tudtam, hogy mire vállalkozom, de már azért is megcsináltam :-))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...