2019. május 24., péntek

Nappali felújítása irodasarokkal


Kihasználva téli szabadságomat januárban hozzákezdtem a nappali felújításához. Elvileg ez csak egy mellékszál, szükség volt egy irodasarok kialakítására, hogy Almácskának a szobáját meg tudjuk csinálni, mivel szeptemberben már sulis lesz és nem alhat egy olyan szobában ami valójában dolgozó, játszó, tanuló, mindenes szoba. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon át kellett terveznem az egész nappalit.
Január 6-án serényen neki is álltam, mert tudtam, hogy nem lesz egyszerű az összes ajtóról és tokról leégetni a régi festéket, a falakról leverni a vakolatot, glettelni, festeni, majd mindennek megtalálni a helyét, mivel az íróasztalon és polcokon kívül mindent kicseréltünk.

Egyedül a nem használt bejárati ajtó gipszkartonozásához és annak vakolásához kaptam segítséget, de azt is nekem kellett befejezni. A falak javítására elhasználtam 50 kg finomvakolatot és 10 kg glettet. az akrilt nem sikerült számon tartani, de a vége felé már ha megláttam egy akrilos flakont komolyan hányingerem volt az undortól. Maga a faljavítás, csiszolás, festés 2 hétig tartott úgy, hogy még a hétvégén is csináltam. 

Romboló fázis:
Minden felújítós műsorban nagyon boldogok az emberek, hogy rombolhatnak. Eddig nem értettem, de most már én is azt mondom, hogy tényleg jó feszültség levezető, pedig nekem csak egy kis 20 dkg-os kalapácsom van és azzal estem neki. Előbb végigkocogtattam óvatosan, majd ahol kongott ott odavágtam neki :-)


És nehogy olyan egyszerű legyen a dolog, menet közben elromlott a gázkazánunk. Többet volt itt a vizes, mint amikor a fürdőszobát újítottuk fel, pedig pont fordítva kellett volna történnie. Egy balfék a pali, az atyaúristent is kicseréltette velünk a kazánban, sósavval mosogattuk az alkatrészeket, szenvedtünk, pedig én első perctől kezdve mondtam, hogy mi a hibája, azt vegye ki és minden a régi lesz, de neeeem, majd amikor már nem maradt más hátra kivette az utókeringetőt és lám, megjavult. A legjobb sztori:
A nappaliban az egyik radiátort nagyobbra szerettük volna cserélni, mert a felét az ülőgarnitúra eltakarja és amikor levettük a radiátort és kifolyt az a mocskos lé ami benne volt akkor úgy döntöttünk, hogy átmosatjuk a rendszert, majd teszünk bele olyan folyadékot ami nem hagyja, hogy elkoszolódjon. 
Gondoltam én nagy naivan, hogy ez a gázszerelő dolga, de nem, odahívott a háztartásiba, megmutatta, hogy melyik 2 bazinagy anyát kell meglazítani és le tudom venni!!!!! én!!!!!! a gázkazánt a falról, majd ide, meg oda rakjak slagot satöbbi satöbbi és szóljak, ha kész van és jön felrakni az új radiátort.
Itt gondolkodtam el, hogy kiállítok neki egy ellenszámlát, 
-mert helyette kitaláltuk, hogyan lehet úgy átmosni a radiátorokat, hogy sem azokat, sem a gázkazánt :-)))) nem vesszük le a falról, 
-mert Apának és a segédnek meg nem ezzel kellett volna foglalkozni, hanem dolgozniuk kellett volna
-mert meg kellett ennem egy levél magneB6-ot, hogy el tudjam viselni
Ez csak egy eset volt vele kapcsolatban a kismillióból. Természetesen azóta van másik gázszerelőnk.

Javítás közben:





 Legalább már a falak fehérek:



A polisztirol stukkóval is meggyűlt a bajunk Apával. Sok helyen annyira hullámos a mennyezet, hogy habzacskóval kellett kinyomni a glettet miután felragasztottuk, mert  egy karton akril kevés lett volna egy-egy vályúba. 


Nem csálé, áááá. Még szerencse, hogy elvetettem a színes fal ötletet.

Az ajtók köré is ragasztottam polisztirol stukkót, mert nagyon csúnya volt. Két ajtónál akkora volt a rés, hogy ragasztóhabbal kellett kifújni (olyan, mint a púrhab).

2 ujjnyi rést kellett kitölteni. Sajnos ez így nem volt elég, még ezt is glettelni, akrilozni kellett( vagyis kellett volna, de itt fogyott el a türelmem és csak lefestettem-hamarosan pótolom).



Az ajtókat és az ajtófélfákat egy örökkévalóság volt lefesteni. 3x kellett átkenni, hogy tényleg fehér legyen. 1000 féle nagyon tetsző színnel le tudtam volna festeni, de maradtam a falszínnél, mert annyira sok van belőle és ha más színű lett volna akkor nagyon felosztotta volna a teret. Így jó, hogy egybeolvad.


Nem akartam ebből a hosszú, de keskeny nappaliból két lyukat csinálni, ezért térelválasztó polccal szerettem volna elválasztani a két helyiséget. A térelválasztót egy régi könyvespolcból oldottam meg. Oldalára fektettük, a hátulját begipszkartonoztuk, letapétáztam, majd lefestettük ugyanazzal a világosszürke festékkel amivel az íróasztalt és az ablakokat festettem.
Itt még pucéran.

Festés előtt

Az egyik ilyen könyvespolc lett a térelválasztó.
Lefestve.

Mivel túl sok volt a hely a két polc között csináltam bele fenyőből 2 sor polcmagasítót, hogy megduplázzam a helyet.



Azt hiszem, az íróasztal alját is kimaxoltam helyügyileg. Vettem 30 cm széles gyalult fenyőt és raktam rá kicsi görgőket, hogy ki lehessen húzni ha keresünk valamit, vagy ha csak szeretnék kitakarítani. Mindig is utáltam, hogy minden dobozt egyesével kellett alóla kipakolni (föntebb látszik).



Berendezkedve:



Nappali előtte:









Köztes állapot:



Most:









A kanapé mögött a radiátor miatt volt egy lyuk amit egy polccal töltöttem meg ami tök jó rakodó nasinak, zsepinek, telefontöltőnek....



Használjuk már lassan 4 hónapja és imádjuk. Hármunknak pont elég. A legjobban azt élvezem, hogy nincs hely kupit csinálni :-))) és nem kell állandóan a párnákat igazgatni.

Még pár téli kuckós kép:





Őszapómozi
Már az utolsó pár csavarért mentem a barkácsáruházba és megláttam ezt:

Addig a percig nem akartam lecserélni a jó kis német kályhánkat, de most már nagyon kilóg a sorból, szóval egy ilyenre még beruházunk a nyáron.

Van 2 jó hírem így a végére:

Hamarosan jön a háló és gyerekszoba!!!!!
Fel szerettem volna mondani, de  megegyeztünk, hogy heti 2-3 napot mégis dolgozom TEHÁT sokkal többet fogok jelentkezni és igyekszem mindenkinél újra felvenni a fonalat. Jippííí

12 megjegyzés:

  1. Ügyes voltál, szép lett. Csodálom a kitartásod. Akkor mégis maradtál, beszéltük is kit találnak helyetted. Várom az új bejegyzéseket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Valószínűleg ez csak átmeneti állapot, majd meglátjuk, mennyire lesz betartva.

      Törlés
  2. Gratulálok nagyon ügyes vagy szép lett!

    VálaszTörlés
  3. Tetszik, hiányoltalak, írj és jövök olvasni :)

    VálaszTörlés
  4. Hiányoltalak. Ez bátor vállalkozás volt. Szép lett, sok nagyon jó ötletet valósítottál/valósítottatok meg. Várom a továbbiakat.

    VálaszTörlés
  5. Szia ! Nagyon régen olvasgattam, nézegettem a blogbejegyzéseid - akkor "görcsölgettél" a hálószoba párnáin és fejvégén, akkor készült a konyhád és akkor fogtál hozzá a kertedhez .... már akkor csodáltam a kitartásod, türelmed, energiád és hogy ha valamit a fejedbe veszel, azt bármik is potyogjanak az égből, megvalósítod :) Több mint 20 éve aktív lakberendezőként (bevallom őszintén) sokszor fogtam a fejem és többször felszisszentem :) .... de azt kell mondjam, hogy minden pénzt megér, hogy ma (csuda tudja, hogy miként) idekeveredtem újra a blogodra ! Elképesztő vagy ! Határozottan megérett a stílusod - írhatnám nagybetűvel is, mert koncepció, összhang és igazi harmónia van a kreativitásod mögött! GRATULÁLOK ! És nem mellesleg, a Kert <3 - konkrétan imádás az a mesevilág !!!! Úgy érzem, megvan a ma éjszakai programom : be kell hoznom a lemaradásom belőled :) Köszönöm ! Ildikó

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen a biztató szavakat! :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Komolyan és őszintén kíváncsi vagyok az újabb és újabb (és újabbésújabbésújabbés) "megmozdulásaidra" :)Hajrá !!!!!

      Törlés
    2. Kösziiiii

      Jelentem, megérkezett:-))))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...