2019. november 9., szombat

Almácska gyerekszobája

Szeptembertől kislányunk iskolás lett ami nem igazán volt zökkenőmentes, de ez majd egy későbbi hosszú történet lesz. Házunkban két 20 négyzetméteres szoba van. Az egyik ugye a hálószobánk, a másik szoba pedig januárig mindenes szoba volt (játszó, iroda, teregető, varró, de leginkább kupi, mivel sokkal több funkciót töltött be, mint kellett volna). Én kapásból tinilány szobát csináltam, mert nem igazán szerettem volna újra lecserélni az összes bútort 7-8 év múlva. Még mindig van rajta változtatni való, de megmutatom, hogy hol tartok most, mert idén már nem lesz variálás.
Az eredeti terv az volt, hogy augusztusra készen leszek az egész házzal, hogy az iskolakezdés előtt legyen egy kis szusszanásnyi időm nekem is, de miután a hálószobát befejeztem Almácska bárányhimlős lett, így 2 hét kényszerszünetet be kellett iktatni, ezért nem is tudtam befejezni csak az augusztus 20-ai hosszú hétvége után. Almácska nem az a csillámpónis szivárványos típus, Ő fekete szobát szeretett volna.. khm Végül megegyeztünk, hogy lesznek fekete kiegészítői. A bútorok egy részét, a  fogantyúkat, a szőnyeget és a kiegészítők egy részét Ő válogatta össze ( a lámpája kizárólag csakis fekete kristályos lehetett - ebből nem engedett :-)). A recept ugyan az volt mint a hálóban - már ami a falat illeti- alul tapéta szürkére festve, felül fehér. Itt is ragasztottam polisztirol stukkót alulra, középre, felülre.A nagy szekrényt szerettem volna átfesteni, de sehogy sem tudtam úgy elrakni, hogy jó legyen, ezért az egyetlen bútordarab ami maradt volna az is eladásra került. Régi bútoraink nagy részét vagy eladtam, elajándékoztam, vagy átfestettem, "csak" a 3-as ülőgarnitúra, az ágy és a hálószobai fotel nem kellett senkinek.
Sokan szidják az Ikeás bútorokat, hogy milyen szivatós összerakni. Hát nem tudom. Délután meghozták, akkor egy gardróbot még összeraktam lefekvés előtt, majd következő nap 7 körül kezdtem és 13-kor végeztem. Egyedül az ágyhoz kellett segítség ellent tartani. 
Mondjuk a minap kiborultam, mert az Aldis madáretetőbe bele kellett hajtani két mikromnyi csavart. Elképzelhető hogy beindulhatott valami Pavlovi reflex.....
Visszatérve az Ikeás bútorokra szerintem kicsomagolni sokkal sokkkal SOKKAL  idegesítőbb, mint összerakni.

A kétszemélyes ágy mellett szerettem volna még a szobába egy kisebb ággyá alakítható ülőgarnitúrát (vendégsereg esetére), de sehogy sem tudtam bepaszírolni a szobába, ezért az ablak alá került egy asztal két fotelszékkel. Ez a fal lett a játéktároló szekció.

1-2 éven belül a kiskonyhát is kinövi Almácska és ha az kikerül a sorból akkor sokkal szellősebb lesz, mert most egy kicsit zsúfoltnak érzem.

A szekrények belülről be vannak rendezve. Van külön LOL kiállítás, Lego kiállítás stb, stb.. és annyira jó, hogy csak rá kell csukni az ajtót és már nem is látszik, mert nincsenek a szobában nyitott tárolók.





 Kívánság volt a márvány minta is amit úgy oldottam meg, hogy íróasztal helyett vettem 2 olyan Besta szekrényt, mint a többi és márványmintás konyhai munkalapot tettem rá.


Az íróasztal fölötti polc magasságával nem vagyok megbékélve, túl magasan van, de itt nem tudtam kihagyni a polc helyét a stukkózás közben, mert nem tudtam, hogy hol is lesz pontosan, utólag meg már nem volt kedvem kifarigcsálni a polctartók helyét, de majd erre is sort kerítek egyszer.




 Volt egy ajtónyílás amit nem síkban kartonoztattam be, mert lehetetlenség lett volna, ezért inkább kialakítottunk egy padlótól plafonig tartó kiugrást.








 A nagy szekrény eladása nagyon jó ötlet volt, mert az ajtó mögötti sarok mindig is holttér volt. Semmi hasznosat nem tudtam volna kihozni belőle, így viszont az egyik kisebb gardrób pont elfér benne.





Puputeve Mamája öröksége. Ennyi maradt a régi szobából. Régebben Barbie-kat tevegeltetett rajta, de most már csak dekoráció:-)


Az ágy előtti kis kiállítás nem volt szándékos. Kimaradt egy ilyen polcmagasítóm amit gyanútlanul csak úgy leraktam a szobában, majd Almácska 10 perc alatt berendezte, majd azóta is ott van. Éppen készült a Halloweeni dekor, jelenleg habkartonból építgetünk ide házakat. Személy szerint nagyon örülök, hogy ennyire szereti az LPS-eket, mert kevés helyet foglalnak. Bajban lennék, ha ezt barbikkal adná elő...



Almácska hol aktívan, hol inaktívan, de részt vett a felújításban.

Zajlik a mélyalapozózás tapétázás előtt. Kinőtt ruhái/ cipői 80%-át csak azért nem tudom eladni, mert vagy festékesek, vagy akrilosak vagy valamisek. Megbeszéltük, hogy előtte mindig átöltözik, de ez sokszor csak azután valósult meg mikor már valamis lett az adott ruhadarab.

Miután összeszereltem az első fotelt eltűnt az éterben...
Az állólámpája legeslegolcsóbb Ikea Not, csak másik búrát raktam rá. Nagyon szeretem a Not-ot, mert magas és az egész szobát beteríti a fénye, de rettenetesen csúnya. A nappaliból nagyon hiányzik, lehetséges, hogy lecserélem a csillivilli fényerőszabályzósat egy ilyenre.

A fekete asztali lámpák pedig a Jyskből vannak, ebből jutott a hálóba is. Egyszerű, szerintem szép, olcsó elcsépelt, de én szeretem.

1 megjegyzés:

  1. Melinda, ügyes voltál. Elnéztem a régi fotókat, a leánykád ott dolgozik veled, nálatok fekete szín van, csak látott, tapasztalt, s elképzelt. Anyja lánya. S hogy dolgozott melletted!Légy büszke rá. Iskola meg, olvass Vekerdí Tamástól, ő egész máshogy szemléli a világot, mint a hivatalos iskolarendszer.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...