2014. október 17., péntek

Ezt nem hiszem el!

Esik! Azért tettem egy próbát. Felvettem az esőkabimat ami fél óra múlva átázik, na mindegy és kimentem, hogy én akkor is ások, mert tegnap nem fejeztem be azt amit elterveztem. Hamar lebeszéltem magam, mert a tizedik lépés után már olyan nehéz lett a klumpám, hogy a lábamat nem bírtam felemelni, nemhogy az ásóra tudományosan ráhelyezni. Még szerencse, hogy tegnap marha meleg volt és két ásássprint között elkezdtem gondolkodni. Bevillant, hogy nem kéne egyszerre kiszedni az összes málnát, mivel nem ugyanoda fog kerülni, hanem előbb megcsinálni a helyét, majd kiszedni és egy újabb adagnak megcsinálni a helyét, kiszedni.....így csaltam egy kicsit, mert nem ástam fel egyszerre az egész területet, csak a két sor málnának a helyét 3-3 ásónyomnyira. Elültetni elültettem az összeset, csak a két sor közti nagyjából méteres szakaszt hagytam mára, meg hagyom is egy ideig.
Az ásáson kívül még a szegélyeket szerettem volna megcsinálni, de ahhoz sem kell hozzáfogjak.... vagy mégis? legalább nem csak én ragadnék bele a sárba hanem a téglák is.... hm.

Na mindegy. Azért az életem kockáztatásával csináltam pár képet. Középen  van egy zöld csomó (a kék és a sárga vödör között) ami pont a kapuval szemben van, az az ágyás közepe. 


Ágyás bal fele - ez a kisebbik
Ágyás jobb fele - ez a hosszabb.
Ott figyelnek a tujás gödrök.


Gondoltam arra is, hogy csak nagykapával felkapálom, de annyira rengeteg soksok folyófű gyökeret szedtem ki, hogy inkább felásom az egészet és amit tudok azt kiszedek. A málnák gyökerét is teljesen behálózta, úgyhogy nagyon jól jött nekik ez a spontán málnakikapás. Nem számoltam meg, hogy hány tő van összesen, de majd sort kerítek rá. Arról nem találtam semmilyen infót, hogy hogyan kell málnát átültetni, csak arról, hogy hogyan kell ültetni, úgyhogy nagyjából úgy ültettem el őket ahogy voltak, csak nem csoportba, hanem sorokba egymástól nagyjából 10 centire és így is éppen, hogy elég volt a hely. Apának innen is ki kellett ásnia néhány almafa csemetét amit még nem tudjuk, hogy hová teszünk... eszmei értékkel rendelkeznek, mert nagyapjának az almafájának a tövéből nőtt ki amit idő közben megvásárolt a szomszéd telekkel együtt.
Vissza málna:  A fáma úgy szól, hogy a sortávolság nagyjából másfél méter legyen, ezt be is tartottam,  a tőtávolság pedig 60-80 cm, de mivel ezek nem fiatal tövek, így nem nagyon érdekelt, no meg ha megtartottam volna ezt a tőtávolságot akkor az egész kertet teleültethettem volna "mámával".
A tudatalattim már készült erre az akcióra, mert kb két hete volt a napja annak, hogy rendesen megmetszettem. Eddig még sosem metszettem málnát ősszel, mindig csak tavasszal, ez az első, remélem, hogy jól csináltam és enni is fogjuk a málnát, nem csak nézni.
Most már annyira esik, hogy esélytelen lesz kimenni a kertbe legalább 5 napig... brühühü, pedig nagyon benne vagyok. Már azon morfondíroztam, hogyha megcsinálom a szegélyeket akkor nekiesek az epernek. Hát nem kell nekiesnem.
Nem baj, hagy essen,  a virágok és a málna is örül neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...