2014. október 31., péntek

Álom konyhakert - Eper, eper, eper, fűszer

Kedden szomszéd bácsi felszántotta a kertet :-) Nagyon örültem neki, hogy végre nekikezdhetek az ágyásoknak. Az eper átültetésének már nagyon nincs szezonja, remélem, túlélik a telet. Csináltam 2 eperágyást, egy nagy fűszer ágyást és egy vegyes ágyást amiben eper, mángold és sóska lesz. Egy picit át kellett alakítani a tervet, mert nem fért úgy el ahogy terveztem, valamit csúnyán elmértem, így úgy döntöttem, hogy 4 kis eperágyás helyett 2 nagyobb lesz, a 4 fűszerágyás helyére csináltam egy nagyot (pont a madárfürdő háta mögé) és egy kisebb vegyes ágyást.


Eredeti terv:

Átrajzolva:

A pipiknél ott egy pálmafa.... Mondom Apának: úgy szeretnék egy pávapárt..egy picit elgondolkodott (már csak kicsit lepődik meg az ötleteimen).  Végülis hamarosan olyanok lesznek nálunk az időjárási viszonyok, hogy simán ültethetünk pálmafát. Én: pálmafát??? minek neked pálmafa.. Aztán Apa megnyugodotott, hogy csak pávákat szeretnék nem pálmákat.

Kapuból fotózva:





Málnától:




Oldalról:


A fűszeres ágyás még nagyon hiányos, majd tavasszal feltöltöm. Nem csak fűszerek lesznek benne, hanem egynyári méhecskecsalogatók is. Ez az ágyás 5x3 méteres, mellette a kis epres 5x1,2 méteres, az eper ágyások pedig 3x2,5 méteresek amik tavasszal kapnak a négy sarkukra és középre egy-egy levendulát. Esetleg fehér díszgyertyát??:)

A konyhakertet az első kerttől végig lonc fogja elválasztani, remek hátteret adva a madárfürdőnek, a konyhakerti pihenőnek és a fűszeres ágyásnak.

Idénre már nagyobb kerti munkát nem szeretnék bevállalni, asszem kicsit kezdek besokallni, meg a ködös idő beköszöntével kezdi befészkelni magát a gondolataimba a karácsony előtti nagytakarítás, meg valamilyen oknál fogva megjött a karácsonyi hangulatom -nem is értem, tavaly egyáltalán nem volt, azt hittem azért, mert nem járok ingergazdag környezetbe ahol karácsonykor még a kutya fülén is izzósor lóg -, szeretném elkezdeni a ház csinosítgatását. Neem, idén nem varrok újabb tucat karácsonyi párnahuzatot és terítőt, jók lesznek a tavalyiak és előttiek, majd kitalálok valami mást.

4 megjegyzés:

  1. S látom a kertellenőr is megérkezett s beállt a kapuba. Ügyes voltál, sokat dolgoztál.

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez nagyon nagy munka volt, szántás után ilyen szépen elsimítani a dolgokat, sőt még keretezni is. Én nem tettem le ennyi téglát, de el tudom képzelni mennyi meló volt ez, hogy ilyen pöpecül nézzen ki. Nagyon tetszik és várom nálad is a májust, mikor sorolnak a zöldségek, meg a többi.

    Kutymorgó nagyon jól nevelt, be se teszi a lábát a kertbe, ügyes.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :-) Már rutinos vagyok, a téglapakolás meg volt egy alvásidő alatt válogatással, odatalicskázással, viszont Te utat csináltál és az sokkal szöszölősebb, azt az én idegrendszerem nem bírja, az Apa feladata nálunk:-)
      Egyébként darabra ki volt számolva, mert ha akartam volna se tudtam volna több ágyást megcsinálni, mert elfogyott a tégla.

      Törlés
  3. Töpike.... Általában nagyon értelmes, nyugodt jószág, Tündérbogyó imádja kézből etetni. Most a nem általában fázisban van, nem beszélünk, mert szinte az összes évelő ágyást kipróbálta, hogy melyik lenne számára az ideális fekhely. Kifeküdte egy csomó virágomat. Különösen a kút melletti tetszik neki, abőrleveleknek már annyira nem...A lágyszárúak nem érdekelnek, de amikor az egyik fehér díszgyertyára ráfeküdt akkor nagyon bemérgelődtem. A konyhakertbe a szomszédban lévő komposztáló miatt nem mehet, mert az összes környékbeli macska rájár és Töpike letiporja miattuk a málnát és az újdonsült ágyásokat. Szülői felügyelettel bejöhet, Tündérbogyó testőreként pedig szerinte kötelező bejönni. Amikor itt voltak a libák akkor egyszer elméláztam és ugyanúgy bejött velünk, vagy 10 perc eltelt amire leesett, hogy a kutya kerítésen belül van és a libák is, de ügyet sem vetett rájuk, az viszont nagyon nem tetszett neki, ha Tündérbogyó közelébe elindultak, a kerítés túloldalán addig mondta a magáét amíg ki nem jöttünk. Tiszta badigard.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...