2014. augusztus 18., hétfő

Réti szerzemények képekkel

A legjobb az egészben, hogy akkor megyek amikor időm van, pénzbe nem kerül, viszont annál nagyobb az öröm, hogy hazahozhattam és itthon is gyönyörködhetünk benne. Pocika nagyon édes, mert kiszúrja, ha új virág van a kertben és azonnal megy szimatot venni. Mostanában rákapott a kamilla evésre. Nagyon édes. Odamegy, szippant belőle egy jó nagyot, letép egy virágot és elkezdi csócsálni...


A vajszínű ördögszem remek párja a füzérajaknak.
Terjőkekígyószisz és vasfű.
Egyenes pimpó. Nagyon szép kénsárga virága van.
Erdei mályva, alatta fecskefüvek és közönséges szikipozdor a napos helyeken.
Közönséges szikipozdor közelebbről. Kicsit még gyöszös, de majd szép alacsony bokrocska lesz belőle jövőre.
Réti füzény.
Fekete nadálytő. Hamarosan virágzik, egyébként ezerrel hajt, mert ember nagyságú volt, de a nagy leveleket levettem, hogy hamarabb észhez térjen.
 Elöl: mezei imola egy kis gyújtoványfűvel, cickafarkkal. Imádom az ilyen gyomtársulásoknak csúfolt virágkombinációkat.

A zsályáknak és az orvosi ziliznek még idő kell, hogy helyre jöjjenek. Őket is jól megkopasztottam, hogy minél hamarabb megerősödjenek.

A kép bal oldalán orbáncfű van visszavágva. A zsálya mindkét oldalára került.

Ennek a zsályának a virágának nagyon érdekes a színe és a virágzata is.
Fehér virágú ligeti zsálya.
Megkopasztott, de már hajtó orvosi ziliz.
 Aki kedvet kapott annak irány a rét, árokpart, patakpart és erdő, de csak módjával! Én viszek magammal vödröt vízzel, ásót, nem árt egy bakancs és egy hosszú nadrág sem. Utóbbi kettőt rend szerint otthon szoktam hagyni, a végeredmény mindig ugyanaz: combig összecsípetem magam csalánnal....
Ismeretlen ritkaszép virág láttán mindig elbizonytalanodom, hogy az vajon fokozottan védett-e, ezért kiásás előtt megnézem a határozóban, biztos ami biztos (ezzel megy el a legtöbb idő). Amennyiben ha valamiből csak egyet látok akkor azt nem ásom ki, inkább csak magot hozok róla, ha több van belőle akkor kiveszek többet is, mint pl. a zsályáknál, de azt úgy csinálom, hogy inkább több helyről. Egyébként nagyon sok Magyarországon őshonos évelő gyomnövénnyel találkozhatunk a kertészetekben is annyi különbséggel, hogy ott cserépben van és pénzt is kell érte adni.
Nagyon rákattantam a környezetünkben lévő helyek feltérképezésére ami azért is jó, mert így már azt is tudom, hogy milyen gyógynövényért hova kell menni a biobolt helyett. Ami nagyon érdekes, hogy egy csomó mezőn voltam, de mezei zsurlóval sehol nem találkoztam, pedig rendesen átfésülöm a terepet. Lassan már jegyzetelnem kell, annyi mindent láttam....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...