2014. július 19., szombat

Szomszédok...

kellett őket emlegetni.....


Nagy puffogások közepette fejtegettem le az utcafronton a mentáról azt a mocskos folyófüvet, a loncot meg próbáltam rábírni, hogy a kerítésen és ne a földön fusson már. Boltos néni  kopisbútolós kisfiával áruért volt és akkor érkeztek meg amikor én még kint voltam az utcán. Bepakolták az üzletbe az árut, majd mielőtt beállt volna az udvarra a srác gondolta, hogy beszélgetést kezdeményez:
A párbeszéd aközben zajlott le miközben fűzögettem a loncot a kerítésre.
kopisbútolós - Ez micsoda? Paradicsom?
én (próbáltam komoly képet vágni) - ez japán lonc, nagyon szép fehér, majd sárga virágai lesznek és olyasmi illata van mint a jázminnak.
kopisbútolós - Akkor nem is lesz ehető termése?
én  - Nem, ez csak úgy van mert szép.
Ezek után kopisbútolósnak kiült az értetlenség az arcára, hogy minek is ez akkor? Legfőképpen akkor minek simogatom így este fél 9 felé ahelyett, hogy bent lazsálnék?

Nem is értem. Legalább vidéken nem illik felismerni a paradicsompalántát?

Csomó mindenről én sem tudom, hogy mi a fene az, de az nem élelmiszer. Ez szerintem annyira alap, hogy tudjuk, hogy miből lesz az amit az arcunkba nyomunk nap mint nap.  

Fel kellett volna ajánlanom, hogy szívesen kinevezem tanösvénynek a konyhakertet és holnap csinálunk egy kirándulást, de annyira lefagytam, hogy csak álltam bambán a történtek után.

 Másik szomszéd....

Szomszéd néni jóindulatból szeretett volna nekem segíteni, mert látta, hogy nem volt időm csak az udvarban lenyírni a füvet és úgy gondolta, hogy az utcán kiszaggatja tövestül a gazt a tikoknak. Szerencsére csak fél kerítésközt csinált meg. Jött ő is, miközben fejtegettem a folyófüvet és mondta nagy boldogan, hogy segített nekem...Beállt mellém, hogy segít még egy kicsit, majd megkértem szépen, hogy az elválasztó léc mögött tessen kihúzni, ne előtte, de nem ment. Még egyszer megkértem, hogy ne, mert szeretném, ha maradna egy kis zöld a menta előtt, de nem ment... Tényleg nagyon szeretem, meg minden, meg tök aranyos, hogy segít, de nem lehetne úgy, hogy nekem is jó legyen? (Ő volt az aki pusztán jóindulatból a kukával együtt a háztűz után kirakta a kocsiból kivett és udvaron felejtett ládánkat, mert úgy vélte, hogy szemét - volt benne 2 ezüst óra, nagypapa óra, kedvenc kabát,  a tetején vacsiúj sodrófa -önvédelmi eszköz, kerékőr-konkrétan le kellett vágni a csavart, hogy le tudjuk cserélni a kerekeket, az alufelni nem nagyon örült neki... ezt bezzeg elvitték a gyökér kukások, nem úgy mint a hasraütött 15 kg-nál nehezebb kukánkat, pedig ez többlet volt a javából)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...