2014. július 12., szombat

Virágágyásos tapasztalat

Picit felszívódtam, mert jelenleg tervező üzemmódba vagyok kapcsolva. A virágágyások és a kert tökéletesítésével foglalatoskodom non stop. Az első kert építős és elmozdíthatatlan részét (garázs, tároló, játszótér, parasztviakolor) már tavasszal megterveztük, a konyhakert átalakítása és a virágok, bokrok foglalkoztatnak most leginkább. 

Tervezés:

Ilyenkor környezetem számára eléggé irritáló lehetek. Gondolom én. Jelenleg virágokra gondolok főzés, mosás, takarítás, gazolás, és minden egyéb házimunka elvégzése közben...Ez a se lát se hall kategória vagyok, szinte csak a márnemisolyanpici leánygyermekünk visítása tud kizökkenteni. Nem értem, hogy ez a korszak mire jó a gyerekeknél. Képes 10 másodpercenként kurjantani egyet...ami egy bizonyos idő után marhára idegesítő. Mondtam neki, hogy káros mindkettőnk egészségére (ő bereked, én megsüketülök), de nem nagyon hatotta meg a dolog.
A tervezésre - majd persze a megvalósításra is nagyon rá tudok kattanni. Addig törpölök amíg meg nincs a végleges megoldás, képes vagyok éjszakákat ülni a gép előtt információszerzés céljából és addig nem nyugszom amíg nem látom a tökéletest lelki szemeim előtt. Tegnap éjszaka már virágokkal álmodtam, úgyhogy szerintem most jött el az ideje, hogy pihentessem egy kicsit a dolgokat.  A pihentetéshez persze az is hozzájárul, hogy tervem készenléti állapota olyan 99%-os.
 Apa szerint ez sokkal jobb hobbi mint a dobozolás és a  párnahuzat festés, varrás és nem is baj, hogy ezeket most szüneteltetem, mert már úgysem tudnánk hova rakni, no meg már boldog boldogtalant is elláttam velük, arról nem is beszélve, hogy sokat tanulok általa
.

Virágok:
Rá kellett jönnöm, hogy tök mindegy hogy én mit szeretnék, azok közül a virágok közül kell válogatnom amiket kapni lehet. Voltunk terepszemlén a New Gardenben és az Oázisban, igazából a kettő között lakunk úgy nagyjából. A NG-ben majdnem seggre ültem, olyan árak vannak, azon csodálkoztam, hogy voltak vásárlók. Az Oázisban is majdnem ugyanakkora a kínálat, viszont bátran mondhatom, hogy féláron van a New Gardenhez képest. Az volt a tervem, hogy felírom azokat a virágokat amik nagyon tetszettek és meghozatom a faluban lévő virágbioboltosunkkal, de sajna a fűszernövényeken kívül mást nem tudott beszerezni. Vagyis tudott volna, de mindenből 12 vagy 24 darabot kellett volna vennie, azt meg nem kívánhattam. Maradt az Oázis árubeszerzés céljából. A Kolibri kertészet honlapját is nézegettem napi pár órácskát, de mégsem volt bennem annyi kurázsi, hogy rendeljek, pedig az árak nagyon jók és a szállítási költséget beépítve az árba sem drágább mint az Oázis.  Még emésztenem kell ezt az online virágrendelést. Igaz, hogy a futárnak kell fizetni és ebből az adódik hogy megnézhetem az árut fizetés előtt, de akkor is....
A magról nevelésről lemondtam, mert annyi webáruházból kellene összeszedni a magokat, hogy olcsóbban jön ki ha kész növényeket veszek arról nem is beszélve, hogy se várni, se izgulni nem kell, hogy kikelnek-é.
Már Tündérbogyót is megfertőztem :-) Meglát egy virágot és azonnal odamegy szagmintát venni, megvizsgálja a levelét, néha még a kis nyelvét is kidugja és gondolkodik, hogy vajon meg kellene-e kóstolnia. Jelenleg a bazsalikom az itthoni kedvence naponta többször megy lemeózni, hogy minden rendben van-e, megsimogatja, megszagolgatja.
Múlt héten visszamentünk Tündérbogyóval az Oázisba, hoztunk haza pár növénykét, úgy gondoltam, hogy megcsinálom az egyik szigetet készre, mert annyi féle és darab virágot írtam össze, hogy jövő tavasszal nem fogjuk tudni egyszerre megvenni őket. Így utólag nagyon jó döntés volt hogy csak 1 szigetnek kezdtem neki, mert pár nagyon fontos dolgot nem vettem figyelembe mint pl. a levélzet habitusát és a virág formáját... Lelkes amatőr.....Csak a színnel, nagysággal,  nyílási idővel voltam elfoglalva és itthon kiderült hogy színben hiába harmonizál amikor formára nem illik össze...
Ennek az lett a következménye, hogy újra elővettem a papírkáimat amit előtte egy hétig rajzolgattam és nekikezdtem újra, egyszerre nézetem a Botanikalandot, az Oázist és a Kolibrit. Nem bántam a dolgot, mert most még van időm korrigálni és nem járok úgy, hogy hazahozok 30 cserép virágot és azt mondom, hogy 10-et mégsem tudok hova rakni, mert zagyvarékos lesz tőlük a kert.
Két hét alatt megszerzett még eléggé felületes tudásomat szerintem már kamatoztatni is tudtam. Komolyan vettek a kertészetben - ez alatt azt értem, hogy nem röhögtek körbe és nem úgy néztek rám mint a sültbolondra aki kiszabadult falurul és azt sem tudja hogy mi micsoda csak pakolja, pakolja és örül magának. Néha pont ezért félek tudtalanul bemenni valami szakboltba, mert az eladók szerint evidens, hogy a vásárló tudja mindennek a nevét, mire való és társai. Arra ritkán gondolnak, hogy esetleg kezdő és csak ismerkedik az árukészlettel.
Amikor  először voltam hobbiboltban akkor jártam így. Az elején még készségesen válaszolgattak aztán már egyre kevésbé...majd jött a lenézőenmosolygós pofa...a végén még én kértem elnézést, hogy bementem a boltba, leraktam a megpakolt kosárkámat és megkértem kedvesen az eladókat, hogy rakjanak mindent vissza a helyükre. A boltvezető ekkor lépett be az ajtón, megkérdezte mi történt. Én elmeséltem neki, hogy lassan 10 éve családi vállalkozásunkban részben eladó is vagyok de a 10 év alatt még nem fordult elő, hogy vevővel így viselkedjek. A boltvezető bocsánatot kért és azt mondta, hogy ad 20% kedvezményt ha mégis megveszem a motyót.
Szerintem nagyon gáz ahogy az eladók viselkednek szinte országszerte. Saját magamból kiindulva nem is értem, hogy hogy engedhetnek meg maguknak olyanokat, hogy nem köszönnek, flegmáznak és társai.
A kereskedelem egyik alapmondata az, hogy a Vevőnek mindig igaza van. Rengeteg békát kell ezért lenyelni. Tény. De aki nem képes rá az ne menjen ilyen helyre dolgozni. Kivétel ha a vevő erőszakos, modortalan,de az értetlenséget lehet udvariasan is kezelni. Voltak olyan vevőink is akik visszajárók voltak és direkt szívattak minket, de ilyen esetben meg szólni kell felsőbb embernek és az belátása szerint helyrerakja az egyént/egyéneket.

Oázis komolyanvevés: két lelkes segítségem is akadt ami azért a vége felé kicsit kezdett gyanús lenni... Vagy csak azt hitték, hogy próbavásárló vagyok? De az is lehet, hogy szerették volna elkerülni, hogy babakocsival ne amortizáljam le a fél árukészletet és inkább odahozzák nekem azt amire rábökök.. Vagy csak szimplán kedvesek voltak? Ez a múlt rejtélye marad.

Balról a második ágyásnak estem neki:

Jé!! Valaki összetapogatta az objektívet... Nem is tudom, hogy ki lehetett. Ma már nem megyek ki fotózni, de ígérem pótolom.

 Hátsó sor: két szélén orbáncfű van, középen kerti borágó. Az orbáncfűből kétféle van, de sajnos nem tudták megmondani, hogy melyik melyik és a latin neve sem szerepelt a cserépen, a borágót pedig magról vetettem tavasszal. Azt viszont nem értem hogy egy félfás bokornak miért fű a neve??? A héten szedtem közönséges orbáncfüvet a réten, remélem ki fog kelni a magja tavasszal.

Borágó

Orbáncfű

Középső sor: rózsaszín macskafarkú veronika (ősszel, most rózsameténg van a helyén), cickafark, gólyaorr, cickafark, rózsaszín macskafarkú veronika (ősszel, most rózsameténg van a helyén)

gólyaorr

közönséges cickafark

Rózsameténg

Macskafarkú veronika
 Az első sorban csak 2 hegyi imola és egy fehér buborékvirág van mert az ágyás szélére végig folytontermő epret ültettem. Kettő az egyben. Áprilistól virágzik + Tündérbogyó is nagyon boldog lesz ha nem kell majd folyton kikoslatnia a kert végébe csalódni... Szegénykém minden nap megnézi az összes eperbokrot hátha talál pár gyümit rajta, majd megállapítja, hogy nincs, majd szed egy kis sóskát a lónak és elfut a málnabokorig, a lónak oda kell adni a sóskát és hajtogatnom kell neki a bokrot, hogy le tudja vadászni a málnát komolyabb testi sértés nélkül.

Bubi

hegyi imola
A borágó helyére egy kínai kékszakállt szeretnék, de ez még nem 100%, őszig van időm eldönteni. Van angol kékszakáll is, de az csak augusztusban kezd el virágozni, ez pedig már most virágzik.


 Folyton termő eperből először nem kaptam csak fehér virágút, pedig nagyon szerettem volna olyat is aminek rózsaszín virága van és  a Pink Panda fantázianévre hallgat. Nem hagyott nyugodni a dolog és volt pár halvány sejtésem, hogy hol láttam nagyobb kertészetet a környéken és bevillant, hogy van egy Érden az M7-es autópálya felé vezető főúton.  Tündérbogyóval el is vágtattunk szélsebesen és az áraktól szó szerint leesett az állam. Kertárium a neve és automata öntözőrendszereket is árulnak kicsiben és nagyban. Annyira olcsón adnak mindent, hogy az már hihhhettetttlen. Minden évelőt 450Ft-ért mértek és annyira mázlista voltam, hogy amikor voltunk olyan akció volt, hogy 3 visz 4-et fizet... na ... 4-et visz 3-at fizet, szóval 330 Ft körül volt egy évelő. Ott ugráltam örömömben gyerekkel a kezemben, hogy milyen okos voltam, hogy nem vásároltam fel az egész Oázist, hanem inkább nézelődtem. Na jó, nem azért nem vettem több virágot az Oázisban mert okos voltam, hanem mert elköltöttem villámgyorsan a havi kreatív keretemet...
A gyereket gyorsan lepasszoltam (az arcára volt írva, hogy szeretné egy kicsit megsétáltatni a kertészetben) a nagyon kedvesésszimpatikus tulajdonos hölgynek és elkedztem le föl futkorászni a tervrajzaimmal. Vettem két gyönyörűségesenszép fehér gyertyavirágot, fehér gólyaorrot, valami pozsgást, meg PINK PANDÁT -nagyon muris neve van-  és két lila kárpáti harangvirágot amiket gyorsan be is ültettem a középső (rózsás ágyásba).
Aggodalomra semmi ok, gyerekkel jöttem haza aki egyébként nem akart elszakadni az Anikótól, egyből összehaverkodtak ami nála nagyon ritka.
Szóval a gyertyavirágok mentek 2 oldalra hátra a gólyaorrok és harangvirágok pedig előre. Tisztára lázba jöttem, de szerencsére már van valamennyi önuralmam és tartottam magam a tervekhez... na jó, csak egy kicsit tértem el. A gyertyavirágok, harangvirágok (de csak a kicsik) és gólyaorrok nagy szerelmeim virág terén, olyan kis bájosak.

A fényképen nem sok minden látszik belőlük, de majd ha megtakarítom a gépet + még a növények is megnőnek, na akkor... Kacérkodtam a gondolattal, hogy a díszgyertyát a pünkösdi helyére rakom ősszel, de úgyis sokkal nagyobb lesz mint a pünkösdi és akkor majd csodálhatom nyaknyújtogatás nélkül is miközben a reggeli kávémat szürcsölgetem. Vagy ezt szoktam bámulni reggel kávézás közben, vagy az ól előtt rikító muskátlikat.
Ebben az ágyásban van két oldalt a két pünkösdi, az egyik olyan színű mint a rózsa , a másik pedig fehér. Hátul középen egy orvosi zsálya van, az marad, előröl az ibolyákat átköltöztettem hátra, a pünkösdik alatt maradt pár. Egy kis sárga még jól jönne valahová, de hely az már nem nagyon van. Majd még kiötlöm.




Pink Panda

Díszgyertya



Kárpáti harangvirág

Dalmát gólyaorr.


Más, de mégis idevág:

Apa ma volt a gatterosnál megkérdezni, hogy mikor viheti a fenyőfa rönköket feldolgozásra és hozott nekem fenyőháncsot amit ráadásul ajándékba kapott. Nagyon boldog voltam, mert már nagyon kellett volna mindegyik ágyásba rakni.
Azért nem vettünk bótit, mert azt megnyomják mindenféle vegyszerrel ami ugye locsolás közben beleszivárog a földbe és nem nagyon szeretnék vegyszeres gyógyteát itatni sem a gyerekkel sem magunkkal, a bijó meg 2x annyiba kerül amit nem értek, hogy miért, mert azzal kevesebb a munka mint a vegyszeresesfestékesessel..
Pont mint a teljes kiőrlésű liszt/fehérliszt sztori. A TK liszt nemtom hány fázison/gépen/emberen megy keresztül amire fehér liszt lesz belőle, mégis a fehér liszt harmadannyiba kerül mint a TK liszt, a belekevert emberfújató anyagokról nem is beszélve.

Most már abbahagyom, mert már magamnak is kezdek sok lenni..... csak olyan sok minden történt... és mennyi mindenről nem is írtam....és....na meg.....tudnám folytatni....

Nemsaját képek forrása: Botanikaland, Kolibri

4 megjegyzés:

  1. Hú, tényleg jó hosszú volt. Gyorsan írom míg el nem alszom a billentyűk felett. Én rendeltem a kolibritől évelőket pár hete. Nagyon megbántam. Göthös, kicsi, cérnavékony növényeket küldtek, mintha most bújtak volna ki a magból. Lehet soha nem lesz belőlük semmi, bár most még nagyon igyekszem életben tartani őket. Többfélét rendeltem, mind egyformán satnya volt. Egyébként én is évek óta nézegettem az oldalukat. Szóval lebeszélnélek róla.
    Én is szeretek tervezgetni, nagyon sok dolgot megtanul az ember közben. Aztán a többi majd a gyakorlatban dől el. Majd jövök még kukucskálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mázlim volt, hogy megtaláltam ezt a kertészetet, mert egyébként akkor én is rendeltem volna köv. hónapban. Általában ha valamin vacilálok az sosem szokott jól elsülni.
      A Kertáriumban nagyon kedvesek voltak, bármikor bármit lehet tőlük rendelni még telefonon is és csak érte kell mennem. Nagyon örülök neki, mert így havonta meg tudok csinálni egy ágyást és nem megyünk csődbe.

      Törlés
  2. Én a Starkl (remélem jól emlékszem)-tól rendeltem a tavasszal szín fríssítés miatt. Beváltak, bár volt ami később tért magához, s lehet tápozni is kellett volna őket. Ezt elfeledtem. Most viszont színesek, szépek. Majd még visszajövök, csak a lekvárhoz futkosok közben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére most már nem kell a rendelésen gondolkodnom, hogy lett ez a tuti beszerzési forrás. Sárgabarack? Talán most még nem fogod magadat is megfőzni a konyhában, nincs kint olyan marha meleg.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...