2014. november 28., péntek

Masnis karácsonyi párna

Jelige: a kevesebb néha több. 9+1 párnát kell összehangolnom a hálószobában minden egyes alkalommal amikor egy új kollekciót készítek és ez nem mindig egyszerű, mert én az a mindent akarok egyszerre típus vagyok (lehetőség szerint legyen színes, mintás és még festett vagy hímzett vagy filccel díszített vagy mittomén) , de ahogy telik az idő kezdek rájönni, hogy egy egyszerű dolog is lehet nagyon szép. Idén megfogadtam, hogy karácsonyra úgy készítek párnahuzatot, hogy az a meglévőket egészítse ki.... eddig ez nem sikerült, a hálóban lévők egy az egyben lecserélődtek.

 Elsőként varrtam egy tök egyszerű fehér párnahuzatot és meggybordó anyagból kívántam rá megcsinálni a masnit. Kell még hozzá egy kis szatén, olló és kötöző.

Vágtam egy akkora bordó anyagot ami picit nagyobb, mint a párna magasságának kétszerese, beszegtem, majd a végét összevarrtam úgy hogy egy karikát kaptam amit ráhúztam a párnára.
Összekötöttem középen (ez kihagyható, mert a végén úgyis hozzá lesz kötve a masni).
Vágtam egy másik ugyanolyan széles anyagot ami 3 és majdnem félszer olyan hosszú mint a párna szélessége, ezt az anyagot is szépen beszegtem, színnel lefelé leterítettem, megkerestem a közepét és ráraktam a párnát.
Masni kötése blabla nélkül....vagy mégse :). A lényeg, hogy az anyag hátulja mindig hátul maradjon (még Édesanyám mutatta nekem régen, biztos ez is egy virágkötőtrükk):
 A bal oldali anyagot lentről indulva szépen beleszedjük a bal kezünkbe és aztán kanyarodunk vele.



Amikor sikerült összebűvészkedni az anyagot úgy, hogy mindenhol a színe látszódjon és még masni formája is legyen akkor megkötöttem egy hosszabb szatén szalaggal, a szalagot hátrahúztam a masni mögé (maradjon fölül a csomó, a lényeg, hogy ne látszódjon), hozzákötöttem a másik anyaghoz és kiigazgattam a masnyit. A szatén szalag csomójának azért kell hátulfent lenni, hogy a masni ne bukjon előre, remekül tartja még akkor is, ha a anyag amiből a masni készült laza marad. A szatént lehet helyettesíteni egy ugyanazon anyagból készített megkötővel is. A piros szatén nálam fontos volt, mert ez hangolja össze a mellette lévő párnával.

ÉÉS tádáááám:



Bájával remek körítés jelenlegi kedvencemnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...