2014. november 19., szerda

Gondold újra!

Nagyon sok olyan képem van elmentve amivel nem tudok mit kezdeni, általában nincs rá elég hely, idő vagy anyag. Némelyiknél ezt az akadályt úgy hidaltam át, hogy megpróbáltam valahogy máshogy megcsinálni, mint ahogy a képen van, de olyan is előfordul, hogy a képnek a színvilága fog meg. Ezen elgondolásból születtek pl. koszorús és mézeskalácsos párnahuzatok karácsonyra. Persze vannak olyanok is amiket magamtól csináltam, mert ihletet kaptam, de bevallom, hogy az a kevesebb. Az első karácsonyi szériát akkor csináltam amikor Tündérbogyó még a pocakban volt, így volt időm egy kicsit hímezni is. Már nincs. Amit varrógéppel meg tudok varrni azt megvarrom, a többiről meg csak álmodozom.

Átalakulások:

Alap:





Ezek lettek belőle:


Babukás.
A fotelban van a szíves.


Alap
Ez lett belőle.

Alap
Ez lett belőle (ablakdísz a nappaliban).


Alap.

Ez lett belőle.
Alap (nagyon nagy kedvenc).

Ez lett belőle.

Saját agyszülemény (nem tudok másban gondolkodni a szíven kívül):

Az alapanyag Colombus festékkel van befestve, így nem merem kimosni, mert félek, hogy úgy jár, mint a szarvasos terítőm.
Így: Kiborítottam rá valamit és amikor kézzel kimostam akkor a kioldódó piros festék befogta a nyersszínű farkasfogat, hímzőfonalat, de még a filcet is, az alap meg tiszta folt lett. Legszívesebben még most is sírnék. Fényképről nem nagyon lehet kivenni egyik hibáját sem, de élőben borzasztóan hat a bugyirózsaszín farkasfog a nagy foltokkal.


Egyszer majd ezt is körbehímzem, úgy lesz az igazi.

Karácsonyfadíszeink a szalmadíszeken kívül mind házi készítésűek:

Precíz pocakosak.

Tavalyiak. Hm...
Szoktam hozzájuk minden évben csinálni kályhán égetett sült szeletelt almát, narancsot, nagyon jól mutatnak együtt. Még a hímzőfonállal körbeölelt dió hiányzik a repertoárból.

Idénre is szeretnék pár újítást: a hálóba kell egy 2x0,4 méteres fali pachwork, 3 párnahuzat a tavalyihoz, sok-sok girland és karácsonyfadísz, pár vidámságos koszorú, a cserepes virágokba hurkapálcára rögzített díszek, meg egy kis ez, egy kis amaz.

Remélhetőleg idén életre kel ez a lelkemnek nagyon kedves képecske. Tavaly már neki kezdtem, de kifutottam az időből.



Képek forrása a sajátokon kívül: Pinterest

6 megjegyzés:

  1. Mindig lenyűgöz a kézügyességed, annyira szépségesek és karácsonyosak ezek a holmik.

    Látom, a fényfüzér nálatok sem kizárólag a karácsonyfa kiváltsága, én is nagyon szeretem a hangulat miatt. De csak bent a lakásban, kintre sosem tennék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Te is nagyon ügyi vagy, csak időd nincs. De majd ha megírtad a szakdolgozatod, majd akkor!

      A fényfüzérből kilométernyit is el tudnék használni, annyira jó hangulatot ad a szobának. Én kintre is szívesen tennék, leginkább a bejárati ajtó köré fenyőgirlandra tekerve és egy szép lombhullató fát is szívesen körbetekernék deréktól felfelé ahogy a körúton is szokott lenni. Az annyira szép. Meg lenne kéményből kimászó, teraszról leugró, Töpikutyát nagy vigyorral simogató Mikulancsom. Megijedtél??? Nyugi, nem lesz semmilyen Mikulancs, de a többit komolyan gondoltam.
      Viszont kinti világító mézeskalács házikót el tudnék képzelni és egy kecses Bambit (láttam belőle egyszer egy gyönyörűségeset) is. Pocikát biztos nem lehetne kirobbantani a házikóból.

      Törlés
  2. Tegnap már végigmazsoláztam a képeket, de nem volt erőm írni: mind nagyon-nagyon klassz!!!!
    Ma vettem észre az ágy fölötti régi falvédőt, amit feldobtál valamivel, csak nem látom elég jól. Nekem is vannak ilyen futóim, remek ötlet tőled!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      A falvédő feldobása kényszerből született, mert kiégettük a közepét a dohányzó asztaléval egyetemben.... Szétrobbant rajta egy gyertyatartó és nem vettük azonnal észre. Mi már csak ilyen tüzesek vagyunk :-)
      A falvédőhöz meg nagyon ragaszkodtam, mert a nagymamámé volt és ezt találtam ki.

      Törlés
    2. Nagyon .nagyon ötletes és szép,különleges!!!! Nekem olyan van,amit összefogott a piros hímző,hétvégén szemrevételezem.Köszönöm az ötletet!!!!

      Törlés
  3. Hú, de jók! Nagyon ügyes vagy! Ilyenkor mindig elhatározom, hogy megtanulok varrni (és horgolni, meg kötni és nemezelni is) de sajnos eddig csak az elhatározásig jutottam...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...