2015. július 17., péntek

Kerti körkép - Július közepe

Megnyitott a SunshineBirdSpa, a konyhakert kifeküdt és begazosodott, van ülőalkalmatosság a diófa alatt. Most sem leszek egy szóbetyár, de van sok kép.
Sajnos a vihar nálunk sem volt kegyes, az évelők a földön feküdtek, a diófának 2 nagy ága is rendesen megereszkedett. A vége minimum 50 centivel lentebb került, reméljük őszig kibírja és akkor egy kicsit lenyesünk belőle, hogy könnyítsünk az ágakon.


Töpike garázdálkodása ellen bevetettem jó sok botot, hogy se belépni, se befeküdni ne tudjon az ágyásokba, de a végső megoldás az lesz, hogy a nagyobb ágyások köré kerítést fonok, a kicsik meg tavasszal kapnak egy kis lefektetett csirkehálót amin keresztül hajtanak majd ki a növények, szóval teljesen láthatatlan lesz és így Töpike nem tud lyukat kaparni az ágyás közepébe.








Mondtam én, hogy itten hamarosan dzsinzsa lesz.


Március közepén vetett ernyős verbénák leelőzték a mamát. A nagy vihar befonta őket a loncba , de sikerült nagyjából visszaállítani őket az eredeti állapotba.


Verbénakeresők figyelem!!! A monori Oázisban lehet kapni és Felsőnyáregyházán van egy termelői kertészet, ott is láttam. Eddig nem szeretetm az Oázist, mert a diósdi piszok drága és még kínálat sincsen, de a monori az nagyon jó. Olcsó, bő a választék, szépek a virágok.

Konyhakert

A kedvenc ágyásom kezd pompásodni, sajnos elég fakók lettek a képek, reggel, felhős időben készültek. Valószínűleg ősszel egy kicsit variálok vele és az már biztos, hogy a fűszeres ágyás helyet cserél a II. ágyással.

Hátul már nyílik a barátcserje, imádom!!! Ebben az ágyásban egy picit alacsonyabbak a verbénák, mert nagyon ritkán locsolom, de az összes virágzik.

A "bóti" kasvirág- középső, alacsony nem nagyon bírja az öntözésnélküliséget:(


II. ágyás ami csak részleteiben szép, mert iszonyatosan gazos lett már megint.





A répa és petrezselyem már megint elveszett, elegem van, már nem tudom megszámolni, hogy idén hányszor kellett megkeresni.
Az őszi fokhagymát már rég felszedtem, a héten került sor a lila és csokros hagymára, a vörit majd akkor kapom ki amikor a répát keresem, mert vele van felváltva.

A koktélpari érik ezerrel, már nem veszünk paradicsomot a boltban 2 hete, paprikát meg már vagy egy hónapja. A padlizsán palántáim már virágoznak, pedig nagyon gyöszösek voltak. Locsolni még ebben a dög melegben is nagyon ritkán kell a karton miatt, jövőre is marad a technika. Igazából 2x locsoltam meg Én, 1x Apa a kartonozott palántákat, a többit az eső intézte.

A karfiol és a brokkoli is már rég a fagyóban figyel, nem csináltam új palántákat , majd jövőre lesz 2x. Igazából azért nem erőltettem, mert az utolsó ágyásban vannak és a slag nem ér el odáig, kannával meg nem kezdek neki, mert nagyon sok idő.


4 megjegyzés:

  1. Wow!!! Nagyon szép minden! Csak ámulok és bámulok:) Megkérdezhetem hol szerezted ezeket a helyes madárodukat? Valahol találkoztam velük, talán Obi-ban de nem vagyok biztos. Olyan kis helyesek!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Jysk, 1000 Ft-ért herdálják, ezért van ennyi:) Még kellene 4 a konyhakertbe, remélem nem hordják szét. Törött kapanyélre és felmosófára felcsavaroztam egy kis fadarabot és ahhoz csavaroztam a házikót.

    VálaszTörlés
  3. Köszi! Na így emlékszem, ismerősek voltak. Megnézem, hátha találok, nagyon helyesek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen:) Nekem is nagyon tetszenek, főleg a sárga amit először nem is vettem, mert a dobozon a kép inkább zöld róla, úgyhogy még abból szeretnék hárta a konyhakertbe is, kékkel kombinálva.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...