2015. július 17., péntek

Csúnyából elfogathatót - fémvázas szék tunning

Alcím: Kerti garnitúra 1200 Ft-ból - na, jól csinálom?:))) és ha anyagot is kellett volna venni akkor is 10e Ft alatt maradok.
Volt itthon 4 darab igen rusnya székünk amit jobb híján elő kellett venni amikor több vendég is érkezett hozzánk és kis híján lesült a pofámról a bőr, annyira csúnyák voltak. Idén a kertibútor vásárlás esélytelen, tehát a meglévőből kellett gazdálkodnom. Asztalunk akad egy pár, de normális szék csak 4 db van, az is a konyhában, szóval kintre is ki kellett valamit találnom. Egyébként kerti bútorból nálam a fehér elvileg szóba se jöhetne, mert nagyon magára vonzza a tekintetet, de vázat nem szerettem volna festeni, így csak fehér lett az első kerti szettünk amit a Jyskben méterben vásárolható műanyag izével tettem vízhatlanná.

Az alap:
Ugye milyen szép??? :)
Szóval összesen 6 csavarral már el is lehet távolítani az ülőfelületet a váztól és neki is lehet esni. 1 székhez kell 50x50 cm-es anyag és 50x50 cm-es "viaszos vászon" ami persze nem viaszos vászon, de ők annak hívják. Amennyiben találunk nekünk tetsző viaszos vásznat akkor nem kell anyagot sem vennünk. Az eredeti tervem ezekkel a székekkel az lett volna, hogy veszek piros fehér kockás viaszost, de már nem forgalmazzák, a váz pedig pirosra lett volna festve, tehát ki kellett valami mást találnom. Volt itthon 5 m régi jó vastag ikeás vásznam ami régen a sötétítő függöny volt a hálóban és már akkor félre tettem, hogy majd egyszer a kertben fogom használni, hát így is lett. Futotta belőle 2 terítő, 4 szék huzat és még a 2 hokira is maradt amire vagy párnát csinálok, vagy veszek vékony szivacsot és átlátszó műanyag terítőt és azt is körbelövöm.

Mivel ajándékcsomagolásban jó vagyok ezért egyáltalán nem izgultam, hogy vajon jó lesz-e ahogy kitaláltam. Lefektettem a műanyag terítőt, ráraktam az anyagot és középre beigazítottam az ülőfelületet úgy, hogy figyeltem a mintát, hogy ne legyen csálé, mert ezt egy ismétlődőmintás anyag. Mindig ellentétes oldalakat tűztem meg és úgy haladtam körbe körbe előbb az anyagot feszítve, majd ráhúzva a műanyag terítőt és amikor kész voltam akkor visszacsavaroztam a vázra. A 4 székkel kevesebb, mint 1 óra alatt végeztem. Gondolom nem UV álló a műanyag terítő, szóval lehet, hogy jövőre újra kell csinálni, de az is lehet, hogy nem, mert állandóan árnyékos helyen van.

Tök sima a felülete, csak a fény furán játszik rajta.

Utána/előtte:))



Előtte:


Képek mindenféle szögből terítővel, évelő díszgyertyával - mi mással:), meg mindennel:






A terítőre is veszek ilyen átlátszó terítőt, biztos ami biztos, mert rendesen igénybevételezzük azóta amióta kész lett. Igazából itt csüccsézünk ha kell, ha nem:)
Azért a fa kerek asztalról és kartámlás székekről nem mondtam le, mert ez jó lesz a teraszra. Még annyit tehetnék, hogy az asztal lábait lefesthetném fehérre, de annyira nem zavar, jó ez így egyenlőre.

2 megjegyzés:

  1. Ezt nagyon kitaláltad, s ügyes a madáritató is! A kutya rombolását szépen helyrehoztad. Nálunk a sziklakert áldozat lett, maradt is úgy, nem tudjuk őrizni, ill. ma rászóltam, de ha érzi, hallja a vakondot, rögtön ás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A kutyarombolós rész majd még csak most jön, mert már sokat gondolkodtam a megoldáson, hogy mindenki jól járjon.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...