2015. július 19., vasárnap

Amikor a kutya kertészkedni kezd 2. rész

Az elsőnél sírtam, meg sírtam, most már a megoldáson töröm a fejem. Pár praktikát kipróbáltam, bár elég keveset találtam, az összes nagyokos azt írja, hogy unatkozik és keveset mozog a kutya, szóval labdázzunk vele és töltsünk vele sok időt. Na ezekkel nem sokra mentem, ugyanis Töpike nem szeret labdázni és egyáltalán nem unatkozik, mert egész nap kint vagyunk vele, éjszaka tán nem fogom a kutyát szórakoztatni.

A másik ilyen okos tanács ami szinte mindenhol elhangzott az az volt, hogy kerítsük le azokat a területeket ahová nem szeretnénk ha a kutya bemenjen. Ehhez kicsi a kertünk, meg egyébként sem fogom bebörtönözni a virágokat, mert ha az első részt lekerítjük ott annyira a virágok előtt lenne a kerítés, hogy csak akkor látszódának, ha bekukkantanánk mögé és szívem szerint a rózsa elől is kivenném, vagy legalábbis kicsierélném valami átlátszóbb alacsonyra, arról nem is beszélve, hogy nem szeretném ezt a pici udvart felszabdalni 10 részre. Ennyit a kerítésről.
Az okot megtaláltam és ez a legfontosabb, azért ás, mert marha melege van, így az esti locsolást beszüntettem, helyette fellocsolom neki az orgona alját és a terasz előtti placcot, hogy ott hűsöljön, a virágokat pedig csak reggel locsolom meg. Nagyjából ez így jó is lenne, de már csak megszokásból is belefetreng a megmaradt macskamentába, szóval leszurkáltam vagy 100 botot a kis ágyásokba, hogy se belépni, se kényelmesen lefeküdni ne tudjon. Vizes földbe szurkáltam, hogy minél mélyebbre lemenjen, hogy ne tudja kikaparni.

Praktikák:

szúrós ágak lefektetve - nekünk nagytestű kutyánk van és én rózsát használtam, nem mondhatnám, hogy meghatotta.

-Fekete bors - addig ér valamit amíg víz nem éri, vagy tán addig sem.

-A kutya által kiszemelt terület állagát változtassuk meg: kavicsozzunk, fektessünk le fadarabokat, áztassuk fel, hogy ne tudjon kaparni, végső esetben meg szórjunk szét/ássunk el kutyakakit, mert abban egyáltalán nem szeretnek még kapirgálni sem. - A futórózsa tövében maradtak nagy kövek, nem sikerült az összeset felszedni, nem nagyon érdekli, mondjuk nem annyi, mint virágosítás előtt volt, de azért van és azokat is simán kiássa. Tény, hogy amikor sok volt akkor nem feküdt oda, vagy csak nem vettem észre....

- Találtam olyat is, hogy egy nagyon vehemens vizsla ellen azt találták ki, hogy lefektettek az egész udvarban síkhálót, arra raktak földet és úgy füvesítették be, mert az a kutya kész lövészárkokat ásott.

- Lehet kapni kutya és macskariasztó folyadékot (láttam az Oázisban vakond ellen is), azzal maszatoljuk be a területet, de lehetőség szerint se fű se virág közelébe ne kerüljön... -kössz

- A kutyák állítólag nem szeretik a mentát, macskamentát és az erős szagú fűszernövényeket - Tényleg? Nem vettem észre, vagy az enyém annyira utálja a macskamentát, hogy megpróbálja kiírtani? Mondjuk a borsmentát Töpike sem szereti, mert tavaly csinált a fű egy sarkában egy marka nagy lyukat, gondoltam akkor ültetek bele egy mentát és azonnal békén hagyta. Most, hogy nincs ott a menta sem izgatja a terület, pedig ott a nagy feketeség.

A többi praktikára már nem is emlékszem - már ha volt is.

Saját esetünkben pedig azt találtam ki, hogy a 2 nagy ágyás köré kerítést fonok majd egyszer, a kicsiket meg tavasszal hátulról körbekerítjük egyesével és lefektetünk csirkehálót ami közé majd szépen benőnek a virágok, és pár jelzés értékű bot is lesz amit pedig szépen benőnek a virágok, addigis marad a megszámlálhatatlan mennyiségű bot ami nem lenne annyira zavaró, ha virág is nőne köztük. Még arra is gondoltam hogy csinálni kellene 5 ovális szerkezetet aminek van 6 kb 10 centis lába, drót lenne az ovális kerete és közé valami erős dróthálót kifeszíteni, ezt tavasszal beállítani az ágyásokba, és nem csak a kutya ellen lenne jó, hanem a virágokat is megtartaná, hogy ne locsoljam szét őket. Valami olyasmi rácsot kell elképzelni, mint amit a mikrókhoz adnak grillrács néven, csak oválisban.

A másik eset amikor még gondok vannak az pedig az amikor vihar van, mert nagyon fél és ilyenkor veszettül keresi a helyet, hogy hol tudna elbújni. Ilyenkor be szoktam engedni a konyhába, de ez nem megoldás, mert nagy kutya és eléggé büdi lesz tőle reggelre, úgyhogy az ólját kellene biztonságossá tenni, hogy ne tudjon magában kárt tenni és az ajtót is rendesen megcsinálni, mert jelenleg annyira instabil a szerkezet, hogyha egyszer nekimenne a kutya csukott állapotában akkor az ajtó tutira kidőlne tokostul. Volt tavasszal, hogy a loncot áhajtogatta a kerítés másik oldalára a konyhakertnél, meg olyan is, hogy eltűnt és úgy kellett a Szőlőhegy végéről visszahozni és sajnos olyan is, hogy  a mellkasán leszakított magáról egy darab bőrt, szóval ilyenkor saját magától is meg kell védeni a kutyát.
Középlyukas, virágtalan ágyások. Mindegyikben kellene lenni színnek, csak nagyon vissza vannak vágva, hogy meg tudjanak erősödni:( Viszont virág helyett vannak botok:) Gyönyörűszép. Pedig már idén tök jól összenőttek, de most várni kell jővő évig:(






Itt nem is olyan fetűnő, mert ehhez nem nyúlt Töpike.
A szomszéd bácsi azóta mondogatja amióta ideköltöztünk, hogy verjük láncra, de ez nálam szóba sem jöhet! Inkább sírok, bosszankodok miatta, de nem, nincs kutyalánc. Mondjuk Töpikével egy kicsit megromlott a viszonyunk, de majd helyre áll. Tudja, hogy rossz fát tett a tűzre és még mindig tartja a távolságot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...