2015. május 8., péntek

Csináltam pár képet..


..ami elég cefetül adja vissza a kert jelenlegi állapotát, de mostanában valahogy sosem jut idő a kattintgatásra. Egyik oka az, hogy amikor megállok egyet szösszenni akkor leülök a teraszra és bámulom a diófa alatti ágyást, valahogy nem tudom megunni. A páfrányok már mutatják a helyüket, a haranglábak nyílnak, a csillagfürtök és gólyaorrok készülődnek.  A másik meg az, hogy még mindig a kertet szépítgetem, tervezgetek, majd kapálok,  gereblyézek, palántázok, újra vetek, locsolok, kartonozok, mulcsozok, nyulat kergetek és társai. 

Folytattam a kocsibeálló melletti fűszegélyt, egészen felvittem az orgonáig, mivel már a felásott és befüvesített rész is szép zöld és az 5 kis ágyást körülölelő téglákat is beforgattam a földbe, mert eddig állítva voltak és nem tetszett, hogy a virágok egy gödörben vannak. Jobban tetszett volna, ha ezek is egy kicsit magasabb ágyások lennének - mint a diófánál, de egyszerűbb volt a téglákat beásni a földbe, mint kiásni az összes virágot, földel feltölteni az ágyást, majd visszaületetni, mert röpke 3 óra alatt megvoltam. A virágos rét is nagyon jól sikerült. A dobozban lévőn kívül elszórtam még jó pár zacsi 100xszép magot és ez lett a végeredmény.
Kopasz ágak, hiányos szegély, 0 100xszép és álló téglák:

 Virágzó orgona, 1000 100xszép, végig szegély és fekvő tégla:




Orgona van a másik sarokban is, csak a kerítésen kívül:


ÉS a szépséges páfrányok és haranglábak:






UGYE mennyit nőttek ez alatt a 3 hét alatt?

A konyhakertben lévő ágyásban a hegyi imolák már vígan virágoznak, a kutyatejek elnyílóban, a pünkösdik pedig készülőben.




Ezek a hegyi imolák tavaly lettek leválasztva a mamájukról, mindegyik 1-1 szál volt 4-5 levéllel. Nagyon hálás növény és egész nyáron van rajta pár virág -ami közvetlenül nyílás előtt sötét lila, majd átváltozik élénk kékké-, tavasszal meg ősszel pedig megszámlálhatatlan. Az ágyást az ősszel összeszedett diófalevelekkel mulcsoltam, élőben gyönyörű színe van, de erről majd bővebben.
Az imolából tavaly júniusban vettem 1 db-ot az Oázisban 1200 Ft-ért, és jelenleg van 2 ekkora  anyatövem, 2 fele ekkora +  a konyhakerti 4. Ja és  összeszedtem ismét 6 magoncot és amit cserépbe vetettem is mind kikelt.
Anyatő Imola. (A földön 9x9-e cserepek vannak)
A réti imolák is jól érzik magukat, ők is hatalmasak lettek.
Ha már hatalmas. Tavaly ősszel a futórózsa tövébe elültettem fél tő pompás ligetszépét és ez lett ebből az ártatlan kis virágból:



Volt rajta vagy 3 virág ami elszórta a magjait és annyira jó a kelési aránya, hogy elnyom mindent, arról ne is beszélve, hogy már most a térdemig ér. Ma kiszedtem alóla 45! magoncot és cserépben várják az új helyüket. Valószínűleg jót tett neki az a rengeteg kávézacc. Ebben az ágyásban min. 2x akkorák ugyanazok a virágok, mint azokban az ágyásokban ahol nem kaptak zaccot. Arról nem is beszélve, hogy nagyon egészségesek is. A hátsó ágyásokban a missouri ligetszépét, a díszgyertyákat a földibolhák már szitára ették, volt amelyik ki is purcant.

A vakondozást idén sem úszom meg, de most hamar elcsíptem a kis piszkokat és még az erdőig is eljutottak élve. Az első kitúrta az összes sonkahagymámat, és egy csomó lilahagymát, kiforgatta a virágokat és átdolgozta a földet a fél konyhakertben....

Hirtelen ennyi ami az elmúlt két hétből ami így éjszaka felé eszembe jutott, szóval zajlik az élet rendesen.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...