2015. február 13., péntek

Óvatosban indulhat a kertészkedés

Nálunk három napja tavasz van, végre száradt annyit a föld, hogy legalább a rózsákhoz be tudtam menni és jól meg is metszettem őket. Egyébként már elkéstem, mert már elég nagy rügyek voltak rajta, paráztam  is miközben metszettem, hogy azt a rügyet ne verjem le azzal a résszel amit levágtam. (53ewqa -Tündérbogyó  üzen a nagyvilágnak) Még a java hátra van,  rengeteg vadrózsa és erdei gyömbérgyökér (aminek nem értem a nevét, mert nem igazán gyömbér a gyökere) van amit ki kell ásnom és az utakat is rendeznem kell.







Azt az egy tövet nem metszettem vissza ahol a vadrózsa van, hogy tudjuk, mit kell kiásni, mit nem.
Tavalyi első virágzás:





A futórózsát tavaly ősszel részlegesen megmetszettem a finomítás még hátra van - nagyon sűrű volt a közepe és a sok esőtől begombásodott.

Azért remélem, lesz olyan gyönyörű, mint tavaly volt.



A konyhakertbe múlt héten szerettem volna kivinni a komposztnak valót, természetesen papucs nélkül mentem be a házba... Két lépés után már láttam, hogy ez nem túl jó ötlet, meg is fordultam volna, ha tudtam volna. Szépen lassan el kezdtem süllyedni, ráadásul a pöttylyukas papucsom volt rajtam és a lyukakon szép lassan csordogált be a sár. Úgy látszik, hogy az anyázós sárba ragadás élményét minden évben át kell hogy éljem. Csináltam pár képet a nagy semmiről, hogy legyen mihez hasonlítani év közben az ágyásokat. Azért kicsit -na jó, nagyon izgulok, hogy amin tavaly nyáron  és ősszel munkálkodtam az idén hogyan fog mutatni. További unalmas, szürke képek következnek a semmiről.

Erről az ágyásról nem is írtam tavaly. Nagymamámtól van egy mentett futórózsa, ide kerültek az orbáncfüvek, bugás lángvirágok, talán túlélte a jezsámenbébi is és ide szeretnék sok nefelejcset.



Egyetlen hunyorunk már bimbóban:



Madárfürdő
Töpörtyű a tél folyamán kipróbálta az összes ágyást kifektetett mindent ami 2 centinél magasabb volt. A konyhakertben meg a szomszéd komposztjára rájáró temérdek macska... Rittig az összesnek a virágok között kell járni. Ezt idén valahogy meg kell szüntetnem. Ötletem még nincs, hogy hogyan is szabadulhatnék meg tőlük, mert ha Töpikét megkérem, hogy kicsit kergesse meg őket akkor meg ő tiporja szét a virágokat, no meg az is elég sok idő volt amire elértünk nála, hogy ne randalírozzon a veteményesben, hanem jó kutya legyen és séta üzemmódban használja a kitaposott utat.

Virágágyás I.
Virágágyás II.
Fűszeres ágyás.
A fokhagyma már bújik az eprek előtt.


A hétvégén összeírom a magokat, amiből palántát szeretnék azt már meg is kell vennem. Amíg hideg és szeles volt kint az idő egyáltalán nem volt kedvem semmilyen kertes tevékenységhez - még az agyaláshoz sem, de most, hogy így kisütött a nap és még meleg is van teljesen bezsongtam. Kezdődik a szezon.

8 megjegyzés:

  1. Én délelőtt levágtam a nádat, mert a szélén már bújnak a nárciszok. Az elhordása a férjem dolga lesz, azt nem vállalom. Kellett nekik a levegő, a fény, kicsit rájuk feküdt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Apa nekem is megígérte, hogy vasárnap kivszi a lemetszett ágakat és kiássa a vadrózsákat. A füveket még nekem is le kell vágni a konyhakertes ágyásokban.

      Törlés
  2. Nekem nincs kintre papucs.:P
    Én is kezdek beindulni. Elméletben mindenképpen, de már előkészítettem a hétvégi teendőket is. Meg rendet kell raknom. Sok helyen. Szörnyű ez a rendetlenség és nem tudom, hogy mikor szivárog vissza...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, azt elfelejtettem, hogy szerintem nem késtél el a rózsákkal. Legalábbis hozzámképest. Én majd csak akkor vágom, mikor az aranyeső virágzik. Mások meg már ősszel teljesen visszavágják, na hozzájuk képest tényleg elaludtál.:)

      Törlés
    2. Bocs, teljesen kerge vagyok. Nagyon jók a szürke képekis, szeretem az üres ágyásokat. Olyan rendezettek.:)
      A rózsáid viszont álomszépek. Gratulálok hozzájuk.

      Törlés
    3. Köszi:)
      Elmaradt a lomtalanítás és az ólak és az eleje már megint úgy néz ki, mint ahol bomba robbant...Ehhez a részéhez még annyira nincs kedvem....
      Állítólag a tél végi metszés a legideálisabb rózsa ügyben, ezt már több helyen is olvastam. Meg az őszi metszést tavasszal korrigálni kell és 2x kell vele dolgozni. A futórózsán ezt tapasztalom is. Tavaly apósom metszette vissza télen és sokkal több virág volt rajta mint előző években, akkor még én is késő tavasszal csináltam.

      Törlés
  3. De jó tavaszias már a kertetek. Mi még nagyon szürkék vagyunk, a hagymások is alszanak. Gyönyörűek a rózsáid, a futórózsa különösen szép. De jó lehet mellettük elsétálni, amikor virágoznak, csodás illatuk lehet.
    Jó munkálkodást:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Csak maradjon ilyen csapadékmentes és jó az idő.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...