2018. január 31., szerda

Konyha csinosítása

Már régóta tervben volt, hogy átfestem a konyhaszekrényt, ez most meg is valósult. Fóliázott (talán sötét tölgy színű konyhaszekrényeink voltak amit már a kezdetektől utáltam. A felső szekrények ajtajai már egy ideje lekerültek, készültek tányér és fűszertartó polcok, de a festésre valahogy eddig nem sikerült magam rávenni. Nem is értem, miért halogattam idáig, ugyanis egy nap elég volt rá és nagy kupival és kosszal sem járt.

December 20-tól február elejéig zárva van a kertészet, így szabadság akad, nem is kevés, de tennivaló, gond sajnos mindig akad. Tavaly Almácska volt nagyon beteges, sokat bajlódtunk a mandulájával,  akkor azért maradt el, a mostani szabim felét az ünnepeken túl Töpike betegségén való idegeskedés töltötte meg. 
Egy "kis" depi után vettem egy mély levegőt és elbattyogtam a festékboltba. Már ezer éve tudtam, hogy felül fehér, alul szürke lesz a konyhabútor, mégis vagy egy órát vett igénybe a szín kiválasztása, ami persze nem olyan lett, mint szerettem volna, de már megszoktam. Pedig még a székpárnát is elvittem, mert olyan színt szerettem volna, azt is figyelembe vettem, hogy szemből kapja a fényt, így sötétebbnek kell lennie, hogy jó legyen, de nem mertem a mélyebb színt választani. Legközelebb bátrabb leszek. 

A fóliát nagyon egyszerű volt leszedni, szinte táblákban le lehetett tépni a frontokról. Ahonnan meg nem, ott kellett egy kicsit a spakli, de csak azért, hogy megkezdjem.


Egy nem látványos helyen óvatosan betuszkoltam a spaklit a bútor és a fólia közé, majd finoman végig toltam a spaklit, majd letéptem a fóliát.


Pucéran (már így is sokkal jobb).


 A szekrénygombok feketék voltak, de lefújtam őket aranyra. Egy kartondobozra csavarhúzóval fúrtam lyukakat, betekergettem őket, majd így fújtam le őket.

Az ajtókon itt-ott maradt egy kis ragasztó, azt finoman lecsiszoltam. A felső szekrényeket alaposan megsúroltam, majd azokon is átmentem finom szemcséjű csiszolópapírral. A zsanér csavarjainak helyeit mestertapaszal eltüntettem, száradás után megcsiszoltam. A fehér festékbe kevertem egy kis fekete festéket, hogy szebb legyen. Ezt még egy festő mondta nekem, hogy ők minden fehér festékbe raknak pár csepp feketét és így sokkal szebb lesz. Vizes bázisú festékkel dolgoztam ami nagyon jó volt, gyorsan száradt, nem volt büdös. Kacérkodtam a gondolattal, hogy a csempét is lefestem, de ahhoz már zománcfesték kellett volna.

Jöjjenek az előtte/utána képek. Sokat változtunk 5 év alatt.






Fekete gombokkal:



 Itt már arany. szerintem ez is nagyon sokat számít.




13 megjegyzés:

  1. Hű de szép lett! Nagyon mutatós lett a konyhátok! Megkérdezhetem, hogy mivel vitted fel a felületre a festéket? Hengerrel vagy ecsettel? Köszönöm! Sok örömet az új konyhában:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi 😆 Gyorsan látványosat 🙂
    Először az íves részeknél átmentem egy vékony ecsettel, majd szivacshengerrel fejeztem be.

    VálaszTörlés
  3. Jó az a szív ott, ügyes voltál. Mint mindig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A szívet loncből csináltam még nagyon régen.

      Törlés
  4. Nagyon jó lett! mintha teljesen más bútor lenne, pedig csak festék! És örvendek, hogy újra irsz - szeretlek olvasni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Most van egy kis időm. Nem is költöttem rá sokat. Kb 7000 Ft-ból kijött.

      Törlés
  5. Szuper vagy, nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  6. Hűha . Ez a konyha nagyon szép lett.
    Gratulálok nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Ildikó!
    Véletlenül kitöröltem a hozzászólásodat.
    Cellkolor aqua festéket használtam. A szürkét úgy kevertettem ki, a kódot nem tudom, de a festékboltban fel van írva, ha szeretnéd, akkor meg tudom kérdezni.

    VálaszTörlés
  8. Szia!
    Ezt a típusú festéket ajánlod fürdőszobába is? Én most az ottani bútorral jártam így hogy levált a fólia. Csak nem tudom hogy a pára miatt, milyen festék lenne jó! Köszi. :)

    VálaszTörlés
  9. Szia! A fürdőszobába is vizes bázisú festéket kevertettem a bauhausban a saját festékükből. Olyan bútorra szerintem jó, amit közvetlenül nem ér a víz, viszont ha igen, akkor inkább a zománcfestéket választanám.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...