2016. május 2., hétfő

"Anya, nem megy nekem ez az ovizás...dolgozás igen" :-)

Durva volt ez az egy hónap és még mindig nem látom az alagút végét:-(


Kezdjük az ovival.

Először a helyi ovi jött volna szóba, de vagy két hétig ment a huzavona, nincs hely a saját korcsoportjában, középsőben igen, de nem tudják mikortól, de azért bementünk egy próbanapra. Ez a két óra romba döntötte az előző félévi munkámat, pedig már eljutottunk arra a szintre, hogyha meglátott egy gyereket akkor nem indult el az ellenkező irányba, hanem már szóba is elegyedett egy-két gyerkőccel. Számomra is kimerítő volt az a két óra, olyan fáradt voltam utána, mintha felástam volna az egész kertet...Elkezdtem telefonálgatni, mert éreztem, hogy ez nem lesz járható út. 11 csoport, csoportonként 26 gyerek... kisebb, családiasabb hangulatú ovi kell ami megfizethető. Van egy Segítő szolgálat aminek 5 tagóvodája van és két faluval arrébb lett is helyünk. Autóval 10 perc, busszal 15, a busz az ovi előtt áll meg, tőlünk meg 5 perc sétára van a megálló. Két összevont csoport van (ami szerintem sokkal természetesebb), csoportonként 22 gyerek, nagyon kedves óvónénikkel, akik nem veszik egy kalap alá az összes gyereket, hanem figyelembe veszik az igényeket. Először szóba jött a beilleszkedési zavar, de pár beszélgetés után kiderült, hogy Tündérbogyó szimplán "csak" nagyon anyás és túl jól érzi magát itthon, no meg nagyon rafkós és tudja mit kell anyának mondani. 
Röviden, de biztosan haladunk előre.
Első héten napi 1-1 órára kellett otthagynom, az első reggel nagyon sírt, de csak amíg el nem mentem, másnap volt ruhaszaggatós anya ne hagyj itt sírás, aztán már csak pityergés. Múlt héten reggel vittem, ebéd után mentem. A legnagyobb félelme az az, hogy Anya elviszi az oviba és nem megy érte, úgyhogy erről napi szinten kell beszélgetni. Ma alszik ott először, nagyon izgulok.
A gyerekektől még mindig tart, amit  az óvónénik nagyon komolyan vesznek és azon vannak, hogy sérülésmentes legyen az ovi. Felkészítettek arra is, hogyha Ők úgy látják, hogy még szükség van arra, hogy Anyával otthon maradjon akkor szólnak és akkor nincs mese.
Reggelente, de van hogy este is bevet mindeféle praktikát, hogy ne kelljen menni. Nagyon fáradt vagyok, még nem gyógyultam meg, még szipogok és felsorol mindenkit, hogy jó lenne, ha itthon vigyáznának rá ovi helyett, ha már anyának dolgozni kell menni, de a legszívfacsaróbb az elzokogott Anya nem menj el dolgozni, maradj itthon velem!!!, de ahhoz képest, hogy akaratán kívül felfordult az egész eddigi élete nagyon jól viseli. (egyébként már összeomoltam volna idegileg az tuti)

Munka

Ma mentem volna szerződést aláírni, de persze a rendszer nem működött és kiderült, hogy az a nem túl sok 101 burttó csak 79 bruttó!!!!!!!! ugyanis az érettségim (közgáz szakközép, ált. közgazdász)nem szerepel abban a listában ami a 101-es besorolásba tenne.... nem tudják, hogy miért nem és örüljek, hogy családi kedvezménnyel együtt 62 a fizum, ami a  semminél több!!! Kössz szépen! és a legszebb az egészben, hogyha azt mondom, hogy nem kérem, akkor még a munkanélkülit is bukom! Komolyan küszködtem a könnyeimmel, hogy végre eljutottunk idáig és mégsem az van amit megbeszéltünk. Mennyi mindenen mentünk keresztül már e miatt. Persze Tündérbogyónak előbb vagy utóbb úgyis el kellett volna indulnia a kis rögös útján, de akkor is! Rosszul esik nagyon, hogy mennyiért vállaljuk mindezt!:-(
Lefénymásolták a bizonyítványaimat és felküldik Pestre tanulmányozni, hátha ott okosabbak lesznek....
Lekocsikáztunk Apával Fehérvárig ezért a szuper hírért, majd hazaszáguldottunk, mert ma bérszámfejtik a munkanélkülit és ha délig nem adom le a papírt akkor csak a 18-ai számfejtésnél számolnak el. Szerdán mehetek vissza üzemorvoshoz és aláírni. annak meg még pluszban örüljek, hogy helyben kaptam munkát, mert ha be kellene járnom akkor azt nem is fizetnék. Afejfájásom azonnal elmúlt, mert vagy sokkot kaptam, vagy az alacsony vérnyomásom egyből helyre is állt.... Elvileg 17-ével kezdek, addig van 2 hetem, kezdhetek munkát keresni, februárban meg jelentkezem valószínűleg kertészmérnökire, mert KELL egy diploma.

Mamka, gondoltam Rád, mert ezek a hölgyek is egy fűtetlen nagy épületben dolgoztak kabátban....

És hogy legyen örülnivaló is, hétvégén voltunk a Beretvás kertészetben és csináltam egy új virágágyást:-))))

4 megjegyzés:

  1. Húúú, azt a mindenit! ez a kitolás a javából! Van esélyed valami más munkahelyet kapni a közelben? Gondoltam, hogy valami hasonlóért tüntél el : sok ez a két váltás egyszerre. Az ovi majd kialakul, ha még nehéz is most - és az vigasztaljon, hogy ahogy te is irtad : előbb-utóbb csak ovi lett vola belőle...

    VálaszTörlés
  2. Inkább utóbb, de már mindegy. Nagyon észnél kell lenni, te is megtanultad. Fiam keres állást, neki is dumáltak, de ő már rafkós. Rögtön nyomta nekik a jogszabályt. Ez egy ilyen világ sajnos. Az a kertészmérnöki, az neked való. Támogatom, ha számít ez valamit.

    VálaszTörlés
  3. Az utolsó mondat erősített meg, hogy a Beretvás kertészetben otthagyott kék mappa ( jegyzetfüzet) tulajdonosa. A jolan56@gmail.com e-mail címre kérem írja meg a címét, hogy postán elküldhessem. Jó virágültetést kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Jaj, sajnálom, hogy ilyen rögösen indul! Kitartást Neked!!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...