2015. augusztus 23., vasárnap

Szétkaptam a konyhakertet

Már június környékén eltökéltem, hogy egy kicsit átvariálom, mert soknak találtam a kihasználatlan helyet. Az előző tervben csak három gyümifának jutott hely, most hatnak és valóra válik több álmom is ami után csak sóvárogtam, de azzal az indokkal vetettem el tavaly, hogy kicsi hozzá a konyhakert, aztán csak bepasszíroltam és nem vesztettem helyet, mert jobb lett a kert elrendezése. Lesz körforgó - környékünkön megszámlálhatatlan van-, közepén egy magastörzsű rózsával, rózsalugas, futtatók és levendula sövény az út mentén. Nem nagyon tetszettek a sövénnyel körbeültetett ágyások, de már az is nagyon tetszik, szóval azon is elméláztam már, hogy a négy nagy ágyást körbeültetem mondjuk levendula/macskamenta párossal, de nem lenne rossz saliból vagy más zöldségből sem, azt könnyebb átlépni. Saját képekkel nem tudok szolgálni, mert még mindig nem vettem másik kártyát, a telefonomat meg pénteken sikeresen összetörtem, de majd ha eszembe jut akkor Apáét lenyúlom amikor itthon van és lövök pár képet, addig is legyen elég  ez a sok gyönyörűség amit összegyűjtöttem.

Képek forrása: Pinterest


Én 8 ágyást csinálok, négy 4x4-eset, a két szélére pedig két-két 3x4-eset.

A 4x4-esek közepén mindegyiknek lesz ilyesmi futtató a közepén hajnalkának vagy szagos bükkönynek, a szélső négy ágyás közepébe pedig gyümikfákat, alattuk elég sokáig el lesz az eper.









Csudaszép.


























Annyira nem kapom szét, hogy szántani vagy ásni kellene, a fő utak maradtak, csak a mellékutak kerülnek arrébb, de a paradicsomok egy részét kiszedtem, mert már nagyon sokat befőztem - meg a mamám szerint a huszadika utáni szabadföldi paradicsom már az igazi. Csináltam pörköltalapot és jó sok pizzaszószt. Még házi ketchupot szerettem volna, de a paradicsompaprikám és a kápiám nagyon gyöszösen néz ki, amire beérne addigra megrohad, a kápia meg makacsolta magát. Tele van paprikával, de nem akar pirosodni. Mondjuk tavaly is elég későn tudtam eltenni belőle, remélem idén sem lesz másképp.
Az utcafronton is kiszedtem a mentát, helyette macskamenta lesz díszgyertyával, már csinálom a palántákat ide és a rózsákhoz is. Macskamenta birodalom leszünk:) De annyira hálás növény, nem lehet belőle keveset ültetni. Április óta virágzik és tényleg gigantikus. Több fajtám van, de nekem a Nepeta six hill giant a tuti befutó.

P.S.: úgy látszik, hogy a kert is olyan mint a ház, sosem lehet azt rámondani, hogy kész van.


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...